Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Varsling ved synkroniseringsproblemer

Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

Vi har veldig ofte stopp i synkronisering på klientene våre, og det blir oppdaget ved tilfeldigheter.

Jeg har et ønske om at det blir utviklet en varslingstjeneste slik at vi fanger opp dette med en gang, og ikke ved en tilfeldighet 4 uker etter at synkronisering har stoppet opp.

Med vennlig hilsen

Sindre Solberg

Autorisert regnskapsfører

+47 56 58 00 86

sindre.solberg@accountor.no

Accountor Fusa Os Tysnes | Accountor AS

Autorisert regnskapsførerselskap

Venjanesvegen 136, 5641 Fusa

www.accountor.no

3 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Et godt forslag. Vi tar det med i våre vurderinger.

Nå oppdaget jeg nettopp at èn faktura fra 2018 ikke var kommet over i Visma Business. Oppdaget det fordi det kom OCR-innbetaling uten motref..

Dette gjaldt et idrettslag som allerede har fått årsregnskap.

Hvordan burde jeg oppdage det? Bør det være nødvendig å sjekke alle fakturanr. i Webfaktura mot Visma Business? Evt.: Bør det være nødvendig å sjekke overføringsstatus på alle faktura i Webfaktura?

Eller burde det komt et varsel f.eks. pr e-post med en gang faktura ikke blir synkronisert til Visma Business?

CONTRIBUTOR ***

Dette er viktig at kommer - vi skal jo kontrollere og tjenestene blir stadig bedre, men her er enda eksempel hvor vi må inn å leite etter feil selv.

jeg har etter ganske hyppig kontroll av Webfaktura loggen kommet til et punkt hvor jeg de siste 6 mnd ikke har opplevd feil i overføring, men før det var det mange feil å rette opp. Hvor ofte er de anbefalt at man sjekker loggen? hver uke?

Særlig opplever jeg at det finnes flere valutaer i Webfaktura enn i Business. Dette er kunder som f.eks er konvertert fra andre programmer hvor land og valuta listen ikke er oppdatert. men uansett...