Mine områder
Hjelp
Sindre Solberg
PARTNER

Varsling ved synkroniseringsproblemer

av Sindre Solberg
Status: Akseptert

Hei

 

Vi har veldig ofte stopp i synkronisering på klientene våre, og det blir oppdaget ved tilfeldigheter.

 

Jeg har et ønske om at det blir utviklet en varslingstjeneste slik at vi fanger opp dette med en gang, og ikke ved en tilfeldighet 4 uker etter at synkronisering har stoppet opp.

Med vennlig hilsen

Sindre Solberg

Autorisert regnskapsfører

+47 56 58 00 86

sindre.solberg@accountor.no

Accountor Fusa Os Tysnes | Accountor AS

Autorisert regnskapsførerselskap

Venjanesvegen 136, 5641 Fusa

www.accountor.no

15 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Et godt forslag. Vi tar det med i våre vurderinger.

Sindre Solberg
PARTNER
av Sindre Solberg

Nå oppdaget jeg nettopp at èn faktura fra 2018 ikke var kommet over i Visma Business. Oppdaget det fordi det kom OCR-innbetaling uten motref..

 

Dette gjaldt et idrettslag som allerede har fått årsregnskap.

 

 

Hvordan burde jeg oppdage det? Bør det være nødvendig å sjekke alle fakturanr. i Webfaktura mot Visma Business? Evt.: Bør det være nødvendig å sjekke overføringsstatus på alle faktura i Webfaktura?

 

Eller burde det komt et varsel f.eks. pr e-post med en gang faktura ikke blir synkronisert til Visma Business?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette er viktig at kommer - vi skal jo kontrollere og tjenestene blir stadig bedre, men her er enda eksempel hvor vi må inn å leite etter feil selv.

 

jeg har etter ganske hyppig kontroll av Webfaktura loggen kommet til et punkt hvor jeg de siste 6 mnd ikke har opplevd feil i overføring, men før det var det mange feil å rette opp. Hvor ofte er de anbefalt at man sjekker loggen? hver uke?

 

Særlig opplever jeg at det finnes flere valutaer i Webfaktura enn i Business. Dette er kunder som f.eks er konvertert fra andre programmer hvor land og valuta listen ikke er oppdatert. men uansett...

Sindre Solberg
PARTNER
av Sindre Solberg

Hei

 

Hva er grunnen til at dere ikke lager til et varslingssystem her?

 

Mvh
Sindre Solberg

Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***
av Egil Wiik

Vi har etterlyst dette mange ganger og har stoppet med å legge flere kunder over til Webfaktura. Det er flere forhold vi sliter med og som dessverre gir oss flere misfornøyde brukere (kunder). Wf er et supert system om det hadde blitt gjort diverse forbedringer her.

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Implementert

Vi planlegger en Sync som skal sørge for å sende en varsling per epost ved feilmeldinger i Sync'en. Planen er at den skal være klar til jul 2019.

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Akseptert
 
Sindre Solberg
PARTNER
av Sindre Solberg

Hei. Ser at dette etter planen skulle vært på plass. Er det det? @Svein Holanger 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Når vil dette være på plass....?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Er dette lansert? Hvilken versjon av webfaktura-sync må vi isåfall ha for å bruke denne funksjonen? Som byrå er det et stort behov for dette

av Ramon H. Iversen

Dette ligger på lista for aksepterte ønsker, men vi er dessverre forsinket med implementeringen.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Har dere kommet noe nærmere på implementering av denne funksjonen?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

@Ramon H. Iversen @Svein Holanger Når kommer dette? 1,5 år siden dere sa dette skulle være på plass.

 

Vi planlegger en Sync som skal sørge for å sende en varsling per epost ved feilmeldinger i Sync'en. Planen er at den skal være klar til jul 2019.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

@Ramon H. Iversen @Svein Holanger Noen oppdatering på dette?

av Ramon H. Iversen
Hei, Mads, beklager at vi ikke har vært i stand til å levere som lovt, men vi har dessverre vært nødt til å omprioritere. Noe som igjen har medført at vi ikke har klart å levere ny sync som tidligere lovt. Ønsket er fremdeles registrert som akseptert, men vi har ikke noe eksakt tidspunkt pr. i dag for når vi har dette klart for release.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"