Mine områder
Hjelp
Aina Vedvik
PARTNER

Slå sammen dokument i VDC versjon 13.10.

av Aina Vedvik
Status: Akseptert
Endringen i versjon 13.10 har så å si fjernet muligheten for å slå sammen dokument i VDC. Forslaget om å legge vedlegg til et eksisterende dokument er ikke å enkelt i praksis. Problemet er at få vedlegg ligger som single filer, og ofte har de intetsigende navn. Selv om en pakkseddel lagres med bestillingsnummer, så kan det være flere pakksedler mot samme bestilling. En vet derfor ikke hvor vedlegget skal uten å se på det.

Det er heller ikke ønskelig å skanne ett og ett vedlegg for å lagre det som single filer som skal vente på dokumentet, en ønsker fortsatt å skanne alt i en operasjon for så å splitte de.

En bruker av dokumentsenter bør få slippe å forholde seg til hvilket format dokumentet er i, pdf-, tif- og xml-dokumenter burde ha de samme mulighetene. Ved bruk av funksjonen sammenslåing burde det holde at bruker angir hva som er hoveddokumentet, og så kan systemet tilordne de andre sidene som vedlegg.  Hvis nødvendig så får systemet mellomlagre dokumentene som filer som importeres igjen, dette er jo 'lov' om det gjøres manuelt så da burde det være mulig å programmere dette.
6 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Akseptert

Vi planlegger å få dette på plass i en versjon 13.10.1 som vi planlegger å levere i midten av februar 2019.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Flott Svein!

Ingelstrand
PARTNER
av Ingelstrand

Hei vad har skjett med hurtigtast for send på flyt i DC

 

Mvh

Leif I

av Svein Holanger

Det skal ikke være gjort noen endringer for hurtigtast for send på flyt. Det skal fungere med CTRL-ENTER. Hvis det ikke virker hos dere, så kontakt support.

av Adeel Yousaf Khan

Hei. Hurtigtast CTRL+ENTER er en bekreftet feil i programmet! Support har sagt at fiks kommer i v. 14.00. For kundene som bruker det mye er det ikke holdbart. Jeg håper du klarer å få med en fix på det i patchen som kommer i februar. 

av Svein Holanger

Feilen med CTRL-ENTER er vanskelig å fremprovosere, men utvikling melder at de etter mye prøving har klart å gjenskape feilen. Vi prøver å få rettet dette til 13.10.1.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"