Mine områder
Hjelp
Helge Bjørneseth
CHAMPION *

Bruke Avstemmingsutdrag på konto med flere kostnadsbærere

av Helge Bjørneseth (Oppdatert ‎17-11-2021 10:30 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Idag må vi ha samme kostandsbærer på alle transaksjoner for at vi skal kunne avstemme en konto med avstemmingsutdrag. Det hadde vært veldig nyttig å kunne avstemme kontoer på tvers av kostnadsbærer. 

 

Jeg ser ikke sammenhengen ved at det er låst til samme kostnadsbærer, forklar gjerne 🙂

3 Kommentarer
Bjørn_Persson
CONTRIBUTOR ***
av Bjørn_Persson

Hvis dette er avstemming av Betalingskontoer (Bankkontoer) så kan ikke disse føres med mer en en konstnadsbærer kombinasjon og da vil det ikke finnes mer en en kostnadsbærer kombinasjon.

Er det så at man har knyttet en hovedbokskonto til flere betalingskontoer så har ikke disse samme Betalingskonto ID.

I skjermbildet Avstemmingsutdrag så kan man bare behandle en og en Betalingskonto.

 

Da kan Hovedboksavstemming benyttes og her kan man da velge kontoen som er felles for Betalingskontoene og kunne avstemme på tvers av Betalingskontoer. 

Helge Bjørneseth
CHAMPION *
av Helge Bjørneseth

Hei Bjørn,

 

Du beskriver hvordan vi bruker Avstemmingsutdraget riktig, og jeg skjønner hva du mener.

Ønsket ligger i å kunne avstemme alle kontoer slik at vi holder god kontroll.

 

Jeg har sett kjapt over Hovedboksavstemming (Billagsavstemning i menyen), og det virker lovende. 

Det skal testes ut!

 

Tusen takk for svar Bjørn

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Helge 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"