Mine områder
Hjelp
Olga Myrvold
CHAMPION *

Forhåndsbetalinger og remittering

av Olga Myrvold
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Et stort ønske at forhåndsbetalinger til leverandører kommer med på remitteringsforslaget på lik linje med kreditnotaer

6 Kommentarer
av Amanda Grøvdal Midtun

Støtter denne. Dette er også et stort ønske fra kunder hos oss. Det ville spart de for mye tid om forhåndsbetalinger dukket opp i skjermbildet "behandle betalinger" og det var mulig å knytte disse opp mot faktura. I dag må man huske å sammenligne forhåndsbetalinger mot leverandørfakturaer i egne skjermbilder og det gir økt risiko for at faktura blir betalt to ganger. 

ChristineSvela
CHAMPION *
av ChristineSvela

Forhåndsbetalinger opprettet i skjermbildet Inngående betalinger, vil komme med under Behandle betalinger 🙂

Olga Myrvold
CHAMPION *
av Olga Myrvold

Usikker på hva du mener, Christine. Forhåndsbetalinger opprettes i leverandørmodulen - leverandørbetalinger. Og disse kommer ikke i "behandle betalinger"

ChristineSvela
CHAMPION *
av ChristineSvela
Jeg var litt rask med å svare her. Når Forhåndsbetalingen er registrert under Inngående betalinger, så legges den til Behandle betalinger for å bli utbetalt. Og når den blir utbetalt, så ligger den ikke der lengre. Mens du ønsker å ha dem der som en påminnelse at man har noe til gode fra leverandør, på lik linje som kreditnota. Og slik fungerer det jo ikke, dessverre..
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

En del av våre leverandører har begynt å kreve forhåndsbetaling. Vi opplever det som enkelt å lage en forhåndsbetaling, men vanskelig å holde kontroll på...

Vi får inn hundrevis av fakturaer hver dag og hvem klarer å huske på at en av de IKKE skal gå til betaling, men krysses ut mot forhåndsbetaling ?

Vi lager betalingsfiler i bildet " Behandle betalinger" to ganger om dagen. Her kommer faktura opp og det er lett å plukke faktura til betaling.

Vi sorterer på leverandør, så krediter kommer opp og kan matches mot faktura, men forhåndsbetalinger kommer ikke opp. Dermed skjer det stadig at vi betaler dobbelt.

Støtter derfor ideen; Forhåndsbetalinger og remitering av Olga Myrvoll.

 

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"