avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"

Kjedefakturering

Status: Stem - Vi vurderer!

Ønske om mulighet for kjedefakturering i Visma.net

9 Kommentarer
VISMA
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

I versjon 6.11 som ble lansert Q2 i 2017 introduserte vi funksjonalitet for overordnet konto på kundekortet, med parametre for hvordan reskontrohåndtering skal styres i forhold til disse. 

Kan du event utdype hva du savner av funksjonalitet her?

PARTNER

Hei,

Har et lite innspill, da jeg har testet litt rundt dette 🙂 Når overordnet konto som legges inn under fanen "faktureringsinnstillinger på kundekortet" , bør haken for fakturaadresse "samme som firma" forsvinne og kobling til hovedforbindelse sin fakturaadresse overstyre fakturaadressen til avdelingskontor/kjedekontor.

PARTNER
Litt innspill her også Når man oppretter en kunde som har en «overordnet konto». Må følgende felt oppdateres ut i fra den overordnede kontoen: Fakturaadresse og medfølgende opplysninger, Prisgruppe, Betalingsbetingelser. I tillegg så må faktura gå til org. nummer hos overordnet konto. Slik det er nå så gå Autoinvoice til org. nummer hos den «underordnede kunden» Det er dette som må være hovedprinsippet når man kobler til Overordnet konto (hovedkontakt) da det er de som skal være fakturautsteder og følge opp betalingene .
PARTNER
Org.nummer til hovedforbindelse må overføres på et eller annet vis slik at det er mulig å bruke funksjonaliteten til Autoinvoice for utsendelse av faktura. I dag er det org.nr til underliggende forbindelser som styrer utsendelse via autoinvoice.
PARTNER
Ref: kommentar ovenfor så er det manglende funksjonalitet på overordnet konto.
PARTNER

Savner også denne funksjonaliteten ved import av kunder. For at en overordnet adresse skal komme inn som faktureringsadresse ved import, må den aktuelle adressen settes som hovedadresse. Er ikke mulig å koble til en hovedforbindelse. 

CONTRIBUTOR *

Uten funksjonen kjedefakturering, ser jeg ikke poenget med "Overordnet konto".

Vil bare støtte opp om kommentaren til Marte Hoff. Den dekker også våre ønsker:

Når overordnet konto som legges inn under fanen "faktureringsinnstillinger på kundekortet" , bør haken for fakturaadresse "samme som firma" forsvinne og kobling til hovedforbindelse sin fakturaadresse overstyre fakturaadressen til avdelingskontor/kjedekontor.

CONTRIBUTOR **

Er funksjonalitet og parameter for overordnet konto på kundekortet fjernet igjen? 
I DMO versjon har vi mulighet for å huke av 3 parameter: Konsolider saldo til hovedforbindelsen, Behandle åpne poster fra hovedforbindelsen og Del kredittpolitikk. 

Vi har ingen av disse valgene i live versjon. 

Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!