Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kjedefakturering

av Anonymous (Oppdatert ‎11-03-2022 12:41 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Planlagt

Ønske om mulighet for kjedefakturering i Visma.net

15 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

I versjon 6.11 som ble lansert Q2 i 2017 introduserte vi funksjonalitet for overordnet konto på kundekortet, med parametre for hvordan reskontrohåndtering skal styres i forhold til disse. 

 

Kan du event utdype hva du savner av funksjonalitet her?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

 

Har et lite innspill, da jeg har testet litt rundt dette 🙂 Når overordnet konto som legges inn under fanen "faktureringsinnstillinger på kundekortet" , bør haken for fakturaadresse "samme som firma" forsvinne og kobling til hovedforbindelse sin fakturaadresse overstyre fakturaadressen til avdelingskontor/kjedekontor.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Litt innspill her også Når man oppretter en kunde som har en «overordnet konto». Må følgende felt oppdateres ut i fra den overordnede kontoen: Fakturaadresse og medfølgende opplysninger, Prisgruppe, Betalingsbetingelser. I tillegg så må faktura gå til org. nummer hos overordnet konto. Slik det er nå så gå Autoinvoice til org. nummer hos den «underordnede kunden» Det er dette som må være hovedprinsippet når man kobler til Overordnet konto (hovedkontakt) da det er de som skal være fakturautsteder og følge opp betalingene .
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Org.nummer til hovedforbindelse må overføres på et eller annet vis slik at det er mulig å bruke funksjonaliteten til Autoinvoice for utsendelse av faktura. I dag er det org.nr til underliggende forbindelser som styrer utsendelse via autoinvoice.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Ref: kommentar ovenfor så er det manglende funksjonalitet på overordnet konto.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Savner også denne funksjonaliteten ved import av kunder. For at en overordnet adresse skal komme inn som faktureringsadresse ved import, må den aktuelle adressen settes som hovedadresse. Er ikke mulig å koble til en hovedforbindelse. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Uten funksjonen kjedefakturering, ser jeg ikke poenget med "Overordnet konto".

Vil bare støtte opp om kommentaren til Marte Hoff. Den dekker også våre ønsker:

 

Når overordnet konto som legges inn under fanen "faktureringsinnstillinger på kundekortet" , bør haken for fakturaadresse "samme som firma" forsvinne og kobling til hovedforbindelse sin fakturaadresse overstyre fakturaadressen til avdelingskontor/kjedekontor.

seriksen
CHAMPION *
av seriksen

Er funksjonalitet og parameter for overordnet konto på kundekortet fjernet igjen? 
I DMO versjon har vi mulighet for å huke av 3 parameter: Konsolider saldo til hovedforbindelsen, Behandle åpne poster fra hovedforbindelsen og Del kredittpolitikk. 

Vi har ingen av disse valgene i live versjon. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Filip CL
PARTNER
av Filip CL

Det er fortsatt veldig ønskelig at denne blir vurdert 🙂 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Er det ikke bare å se hvordan Visma Global har løst dette, så har dere både kravspek. og løsning klar - vil tro dere har tilgang til å se på det i Global, hvis ikke kan jeg demonstrere det for dere 😎
Ville vært fint å få en dato når dette planlegges løst i Visma.net

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt

SIGMA-70425

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Har fått info om at kjedefakturering kommer i 4. kvartal 2023 - vet dere dato for når det blir lansert ?

av Runar_Gulbrandsen

Hei @Jørgen Riibe 🙂

 

Jeg var akkurat i et møte med utvikling og de sier at det blir lansert i Q4/2023. Det gjenstår et par ting i brukergrensesnittet, men de er i rute selv om de ikke har en konkret dato enda. 

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

Product Lead - Visma.net ERP

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"