Mine områder
Hjelp
monaks1970
PARTNER

Mulighet for å bruke dokumenttype "forhåndsbetaling" til delbetalinger

av monaks1970 (Oppdatert ‎07-10-2022 08:26 av monaks1970 PARTNER )
Status: Ikke prioritert

Ønskelig at dokumenttype "forhåndsbetaling" håndteres på tilsvarende måte som inngående faktura når det gjelder delbetalinger, dvs at man kan endre/overstyre beløp i remitteringsforslaget. Pr i dag feiler dette, da kvittering fra banken ikke blir lest inn i VISMA.net på leverandør, men den blir liggende i Autopay. Meldingen i Autopay viser at beløp ikke stemmer. Ønsket funksjon gjelder spesielt kunder med større leveranser/fakturaer fra utlandet. De vil ha stor nytte av funksjonen delbetaling, men de har ingen reell faktura å bokføre før leveransen er fullført. 

3 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

God idé!

Dette vet jeg flere som ønsker, for å få bare ett betalingsdokument på slike betalinger.

Alternativet vi har i dag er splitte krav om forhåndsbetaling opp i flere Forhåndsbetalinger med forskjellig forfallsdato, men det hadde vært fint å kunne delbetale én Forhåndsbetaling.

 

Det vi vel uansett ikke være mulig å matche Forhåndsbetaling mot faktura før Forhåndsbetaling er fullt ut betalt, men det kan vi leve med.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Mona 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"