Mine områder
Hjelp

PO-informasjon tilgjengelig i faktureringsregel ved prosjektfakturering

av Eirik Morken - Proplan AS
Status: Ikke prioritert

For hvem: Alle bedrifter som benytter seg av prosjektfakturering av PO-ordrer.

Hva: PO-informasjon tilgjengelig i faktureringsregelfeltene ved prosjektfakturering.

Hvorfor: Når det blir prosjektfakturert PO-er fra Visma.net Project Accounting modulen i dag får man mer eller mindre kun tilgang til prosjekttabeller. Det vi ønsker er å kunne få inn PO-informasjon som leverandør, referanse, beskrivelse osv. på linjene i prosjektfakturaen. For kunden som dette i første omgang dreier seg om er dette en dealbreaker for om de kan benytte seg av Prosjekt-modulen.

Hvordan: PMTran-tabellen har allerede kobling til lagertransaksjonen for å hente informasjon, og jeg kan dermed ikke se noen grunn til at det skal kunne kobles videre til PO og informasjonen denne inneholder.

 

(Skjermbilde PM207000)

7 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Kjetil Vikse Moen

Dette må en gjøre noe med. Det blir veldig uoversiktlig for kunden når denne info ikke kommer med når en lager  fakturagrunnlag. Er selvsagt også ett ønske å kunne velge å ta med fakturaen fra leverandør som vedlegg når en viderefakturerer en faktura.

Elin Bø
CONTRIBUTOR **
av Elin Bø

Vi bygger opp fakturagrunnlag basert på prosjekt og aktivitet (oppgave). Dersom det ikke er mulig å vise beskrivelse på innkjøp per aktivitet i fakturaen, kan vi ikke bruke prosjektmodulen - og må fortsette med excel..

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Eirik 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh Markus Wang

 

av Kjetil Vikse Moen

Her syns jeg dere skal tenke litt lenger en antall stemmer. Dette er noe alle som bruker Project Accounting modulen til å fakturere med vil ha nytte av. At denne har fått få stemmer skyldes mest sannsynlig at en mindre andel av de som leser innlegget bruker PA modulen. 

 

Når ett forslag blir satt til ikke prioritert. Er det da lukket for all tid? Hva må til for å spille inn ett slik ønske på nytt?

av Geir Rune Teigen

Noe slikt er etterspurt hos enkelte av mine kunder også. De savner ofte "en rød tråd" i PO-ordre prosjektfakturering.

Elin Bø
CONTRIBUTOR **
av Elin Bø

Våre prosjektfakturaer blir fakturert per aktivitet, og under hver aktivitet vises bl.a. arbeid og innkjøp (som viderefaktureres med påslag). Prosjektmodulen er ikke mye verdt hos oss dersom fakturaen ikke kan vise hva som ligger i de ulike innkjøpene per aktivitet. Da må vi fortsette å lage faktura i excel, slik vi gjør i dag. Vet ikke hvor mange kunder dere har som bruker prosjektmodulen, men vil tro at de fleste ønsker at innkjøp som skal viderefaktureres må kunne spesifiseres på fakturaen - og derfor at dette er et behov som mange flere enn oss har... Og dersom dere ønsker å selge PA Modulen til flere, kan det jo være lurt og tenke litt langsiktig? Veldig skuffende at dere ikke vil se mer på dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"