Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Proforma faktura fra salgsordre

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Ønsker mulighet for å skrive ut proforma faktura fra salgsordre. Det er ikke alltid vi har varebeholdning på en vare som skal sendes over grensen. 

7 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

 

Dette kan du løse ved å sette "ikke lagerført vare" til krev levering. Da kan du opprette leveranse og proformafaktura på disse varene også.

Stian Thorsen
PARTNER
av Stian Thorsen

Enig i at proformafaktura burde kunne skrives ut fra salgsordre.

I og med leveransen må opprettes kan det være like greit å endre salgsinnstillinger til Legg til nullinjer for varer ikke på lager og opprett null leveranse.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Enig med Stian her. Har testet dette, i tillegg til ikke lagerført vare som det er satt på krev leveranse. Lagt til ikke lagerstyrt vare som er merket "Krev Leveranse" og endret linjebeskrivelse. Dette ser tilsynelatende ut til å fungere greit både på ordre bekreftelse på salgsordre, og pakkseddel, men blir ikke med på Proforma faktura. Et annet poeng er at det ikke er uvanlig å sende en proforma faktura før det opprettes leveranse, spesielt til kunder fra utland.
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
av Kjetil Vikse Moen

Jeg slenger meg på ønsket her. Så en slipper å kjøre varer unødvendig gjennom leveranse.

av Geir Rune Teigen

Med bedrifter som sender prototyper og vareprøver (altså varer som ikke er lagerstyrte), så ville det vært en klar forbedring å kunne produsere proformafaktura direkte fra salgsordre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"