avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AndreasS1
CONTRIBUTOR ***

Smart bruk av kontakt i Salgsmodul

av AndreasS1
Status: Stem - Vi vurderer!

Det burde være mulig å slå på at kontakt valgt i hode på salgsmodul blir leveransekontrakt, på lik linje som valg av Lokasjon endrer leverings sted. 

Kontak logikk.jpg

Problem:
Endring i felt "Kontakt" fører ikke til endring på samme måte som endring i "*Lokasjon". Ref. pkt 2. (Det er jo en logikk her, men den er ikke gjennomgående)
Endring av "Kontakt" må fører til korrekt kontakt info der det er viktig/ønsket.
- Dette for at kontakt skal videre til Consignor, Speedycraft, Ordrebekreftelser, Blanketter osv.

Endring i felt "*Lokasjon" = Endret leverings sted. Ref. pkt 1.

Min mening:

Når det er et system for kontakter i hele Visma.net så må dette være mulig å bruke over alt.
- Kontakt liste kan ikke være ett sted der man "CTRL C" info ut og "CTRL V" inn der det passer. 
- Hvordan går det når man legger til en ny hovedkontakt, eller endrer en kontakt? Det må korrigeres manuelt. 

- Uten dette som grunnlag i kontakt logikken så blir et hvert CRM-system du kobler til verdiløst for systembrukeren og CRM blir ikke interessant og holde oppdatert av brukeren.

2 Kommentarer
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Helt enig!

Vi måtte få EDI leverandøren vår til å hente epost og telefon fra selve kontakten, ikke leveringsinstillingene.

magnusalex
PARTNER
av magnusalex

Enig! Kontaktperson burde være den som mottar ordrebekreftelse etc.