Mijn Communities
Help

Handleiding Youforce app & desktop 'Vervanging'

23-12-2022 16:22 (Bijgewerkt op 28-02-2024)
  • 7 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 986 Weergaven

Dit document is bedoeld voor functioneel beheerders van organisaties die zowel in de Youforce app als in Youforce op de desktop gebruik maken van vervanging. In dit document wordt de werking en inrichting van vervanging beschreven. 

 

Dit document is niet bedoeld als gebruikershandleiding voor eindgebruikers zoals medewerkers en managers, maar het document beschrijft welke functionaliteit beschikbaar is en hoe het gebruikt kan worden.

Opmerkingen
Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***
door Marjan Arends Elker

@Remco te Ronde 

Hoe kun je HR adviseurs elkaar laten vervangen als ze gekoppeld zijn aan eigen afdelingen? 

Het lijkt erop dat je in selfservice dan nog een rol moet aanmaken met daaraan de afdelingen en dan kunt vervangen. redelijk omslachtig, maar hoe doe je dit in Personeelsdossier en Verzuimmanager? We hebben zelfs een hr adviseur die ook manager is, daarvoor zie ik in personeelsdossier helemaal geen opties, omdat je daar geen toegang kunt regelen per rol

MarjanArendsElker_0-1701249737631.png

 

door Remco te Ronde

Beste @Marjan Arends Elker,

 

Zowel het onderdeel 'VerzuimManagement' als 'Personeelsdossier' kennen geen mogelijkheid voor vervanging. Een veel voorkomend argument is dat dergelijke functionaliteiten zo veel privacy-gevoelige informatie hebben (wet-verbetering-poortwachter, berispingen etc. etc.) dat je niet wil dat een collega toegang heeft als je b.v. een weekje op vakantie bent.

 

Die nuance is misschien voor een HR-advisuer net anders van bij een manager. Maar wat je kunt doen is om zowel op het ''ideeen forum Personseelsdossier''  als ''ideeen forum VerzuimManagement''  je wens deelt om deze onderdelen te laten aansluiten op de centrale vervangingsfunctionaliteit (uit de Youforce app). Op die manier zien we op jouw idee meer steun krijgt en kunnen we je een inhoudelijke reactie geven op de (on)mogelijkheden in de toekomst.

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Beste @Remco te Ronde ,

 

Is het ook mogelijk om in te zien wie elkaar in het verleden vervangen heeft?

Dus een historisch overzicht.

 

Groeten,

Lonneke

door Remco te Ronde

Hoi @Lonneke van der Aar,

 

Vanwege audit-logging wordt inderdaad ook vastgelegd welke vervangingen er zijn geweest in het verleden. Als beheerder zijn die niet zichtbaar in een van de schermen (want anders worden de schermen wel erg vol). Maar als je een specifieke vraag hebt kunnen we via een melding bij het ServiceCenter de gewenste informatie altijd aanleveren. 

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Dankjewel voor je antwoord.

Bij ons is vervanging nog niet zo vaak gebruikt en daarom zou het scherm niet zo vol zijn. Maar ik snap dat dat bij anderen wel zo zou kunnen zijn.
Dan weet ik waar ik terecht kan als ik iets wil checken.

(Kan me wel voorstellen dat als er te veel vragen hierover bij het ServiceCenter komen er misschien een andere oplossing bedacht moet worden. Misschien in Reporting.)

 

door Remco te Ronde

Hoi @Lonneke van der Aar , 

 

Dat is zeker waar. Maar ook als het niet vaak gebruikt wordt zou je moeten nadenken of je de historisch gegevens van 6, 12, 24 maanden of langer toont.

 

Goed om te weten is trouwens dat alle actieve vervangingen al beschikbaar zijn in Youforce Reporting. Wellicht nuttig om te combineren met bijvoorbeeld de roltoewijzigen. Meer informatie kan je lezen in: Nieuwe entiteit:Vervanging

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Dankjewel voor de tip!