Mijn Communities
Help

Klantspecifieke url in Visma Connect

07-11-2024 10:42
  • 2 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 297 Weergaven

Wanneer je gebruik maakt van Single Sign On, vul je in Mijn Youforce jouw zakelijk mailadres in en word je doorgestuurd naar de inlogpagina van jouw organisatie. In plaats van inloggen via mijn.youforce.com zou je ook gebruik kunnen maken van een klantspecifieke url: sso.youforce.com/[MijnDomein]. Met deze klantspecifieke url kom je niet meer eerst op de inlogpagina van Mijn Youforce, maar word je direct doorgestuurd naar de inlogpagina van jouw organisatie. 

Hoe richt je dit in?

Wanneer je in Authentication Settings Single Sign On configureert kan je een domein kiezen. Het domein dat je daar invult zal ook de klantnaam zijn in de url: sso.youforce.com/[MijnDomein] 

SabineKoelewijn_0-1730972544416.png

Heb je al een klantspecifieke url? 

Zorg ervoor dat je bij het configureren van Single Sign On hetzelfde domein invult als dat je nu in Ping gebruikt. Wanneer je hetzelfde domein invult kan je voorlopig gebruik blijven maken van de bestaande klantspecifieke url: https://mijn.youforce.com/sso/[klantnaam]/ Kies je een ander domein dan dan kan je alleen gebruikmaken van sso.youforce.com/[MijnDomein].

Het gebruik van de ‘oude’ url (https://mijn.youforce.com/sso/[klantnaam]/) is echter tijdelijk. In 2025 zullen we je vragen om definitief over te stappen naar sso.youforce.com/[klantnaamMijnDomein]

Opmerkingen
Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

De nieuwe url (sso.youforce.com/[MijnDomein]) werkt al voor ons maar is nog verder niet ingericht in Authentications of in onze oude SSO configuratie.

We hebben deze link getest met enkele medewerkers.

ICT heeft mij gevraagd of de nieuwe link al gebruikt kan worden via de SSO omdat de oude link (door een aanpassing aan onze kant in het systeem) wel werkt maar met het tussenscherm van Mijn Youforce.

Kan deze link via de oude SSO methode al gebruikt worden en/of is het dan noodzakelijk dat dit ook is ingericht bij authentication settings.

En kunnen we eventueel het domein al toevoegen in authentication settings en in de oude SSO de nieuwe link zonder dat dit problemen oplevert?

Zowel de collega van ICT als ik zullen ook het webinar volgen maar willen graag de nieuwe link gebruiken zodat gebruikers het tussenscherm niet meer krijgen.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Riny,

Fijn om te lezen dat jullie hier al mee bezig zijn! We hebben de nieuwe url en de oude url wel aan elkaar gekoppeld, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit ook werkt zonder de inrichring in Visma Connect. Dit zal ik voor je navragen. 

Wat betreft je overige vragen. Je kunt zeker al beginnen met het configureren van Single Sign On in Authentication Settings. Alles staat klaar, en terwijl jullie SSO configureren en de accounts migreren, blijft Ping leidend dus gebruikers zullen dit niet merken. 

Medewerkers