Mijn Communities
Help

Tips gebruik Self Service - QRC templates

01-01-2021 01:00 (Bijgewerkt op 21-12-2021)
  • 2 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 1975 Weergaven

Om medewerkers en leidinggevenden te informeren over de (basis) functionaliteit van Self Service, kan je deze Quick Reference Cards gebruiken. Dit zijn standaard versies die consultants van Visma hebben gemaakt op basis van de nieuwe look & feel van Self Service. Uiteraard kan je deze templates uitbreiden met bedrijfseigen informatie, uitleg en schermen zoals die specifiek zijn voor de toepassing van Self Service in jouw organisatie.

Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo,

Ik mis hierbij de uitleg over de knop 'Gedaan'. Over archief staat wel uitleg, maar niet over Gedaan.

Ik heb nu een vraag gekregen waarom je een mutatie niet bij Gedaan terugziet als deze retour gestuurd is? Hoe kan dat?

door Remco te Ronde

Hoi @Lieke Sterk Huis ,

 

Zag je vraag. In zijn algemeenheid geldt voor de Quick Reference Cards:

''Dit zijn standaard versies die consultants van Visma hebben gemaakt.... Uiteraard kan je deze templates uitbreiden met bedrijfseigen informatie, uitleg en schermen''

 

Als beheerder van Self Service kan je in Beheer / Systeem / Instellingen / Toegang bepalen of gebruikers toegang hebben tot 'Gedaan' en/of 'Archief'.

 

In 'Gedaan' vind je enkel en alleen wat jij zelf hebt gedaan. B.v. een mutatie die jij zelf hebt opgestart en later retour is gestuurd.

 

Bij 'Archief' vind je alles waar je rechten op hebt (b.v. via activiteit *Raadplegen). Daarmee is het dus ook mogelijk dat een manager kan zien welke workflows er zijn opgestart door iemand. Bijvoorbeeld door zijn/haar voorganger (bij een nieuwe manager) of door zijn/haar vervanger (b.v. in vakantie periode).

 

Veelal is daarom voor een manager (en andere eindgebruikers) het gebrui van 'Archief' logischer dan 'Gedaan'.

Medewerkers