Mijn Communities
Help

Release 1 oktober afgerond

door Henk Hesseling

De releases van zaterdag 1 oktober zijn succesvol afgerond. Alle applicaties zijn weer beschikbaar.

12 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

in de nieuwe CAO VO is het persoonlijk budget verhoogd van 50 naar 90 uur. ik heb hiervoor een melding gemaakt. omdat ik nog geen aanpassing van het Persoonlijk Budget. in HR-Core / Gemal ben tegengekomen. Ik heb hiervoor al een call aangemaakt. Ik mis informatie hierover in deze release note.

door Evert van Manen

Het vastleggen van de 50 uur met betrekking tot het Persoonlijk Budget wordt in HR Core Education gedaan door klanten zelf. In Gemal is geen default waarde hiervoor opgenomen op CAO niveau en dit werkt vanaf 2014-08 op deze manier. In de handleiding bij de beschrijving van de CAO VO in hoofdstuk 7.2 vind je de beschrijving terug.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Evert van Manen 

Goedemorgen Evert,

ik begrijp jouw opmerking niet. Ik weet hoe ik, alhoewel ik de wijze van registreren erg omslachtig vind en te kort vind schieten, e.e.a. moet vastleggen in HR Core Education. Mijn vraag gaat er over dat in de nieuwe CAO VO 2022 is afgesproken dat het huidige Persoonlijk Budget is verhoogd van 50 uur naar 90 uur!!! en dat ik deze verhoging nog niet terug zie. Ik heb hierover ook al een call aangemaakt (gemeld op 17-08-2022 - en lees dat gestreefde oplos tijd 02-12-2022!!! Ik heb op 03-10-2022 hierover opnieuw een vraag gesteld in de call).

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Ook ik heb geen idee hoe dit kan worden aangepast?  Moet het niet in Gemal worden aangepast?

door Evert van Manen

Vanuit Gemal: In wgcode 03310 zie ik bij beide klanten hierboven met een 'W' waarde 50 uur opgevoerd staan. Ik verwacht dat VO-klanten dit zelf moeten ophogen naar 90 uur.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Evert van Manen en hoe dan in HRCE??

 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Monique van Berkel

@Evert van Manen 

 

ik ontvang antwoord van de helpdesk over mijn bovenstaande vraag/opmerking

antwoord vanuit de helpdesk:

Het schijnt zo te zijn dan vanaf 2014/08 klanten individueel konden besluiten dit te gebruiken. Dit is de reden dat het op CAO-nivo niet is aangepast.  mij niet bekend was toen nog niet in dienst.

 

De aanpassing in HRCE kunnen we uitvoeren. Vraag is alleen per welke ingangsdatum. Ik zie in het akkoord dat de cao loopt vanaf 1-1-2022. Weet jij de ingangsdatum?  m.i.v. 01-08-2022


Naast de aanpassing in HRCE, moet er ook in gemal werkgevercode 03310 worden aangepast (die staat bij jullie nu op 50 met een W). deze zou dan handmatig aangepast worden naar 90 let op met TWK aan naar 2022/08

aanvullende vragen mijnerzijds

1. Geldt de oplossing in HRCE dan voor iedere VO-gebruiker;

2. komt er nog melding van op de community of in de volgende release note.

 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent (Bijgewerkt ‎13-10-2022 16:00 door Nico vander Bent )

In de release van de oktober wordt bij 2022-10 punt 19 CAO VO eenmalige uitkering OOP de uitvoercode 00628 vermeldt. Wat is de HRIS code - in de componententabel wordt code 00628 niet genoemd.

door Evert van Manen

Dat is HRCE component 9978

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Evert van Manen 

 

dank!!

 

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@Evert van Manen   Hoe kan ik in HRCORE het basisbudget aanpassen naar 90 uur? Dat is me nog niet duidelijk!

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Monique van Berkel 

Ik hierover call aangemaakt. Onderstaand antwoord ontving ik van Frans Sinke:

1. De aanpassing in HRCE kunnen we uitvoeren. Vraag is alleen per welke ingangsdatum. Ik zie in het akkoord dat de cao loopt vanaf 1-1-2022. Weet jij de ingangsdatum?

Ik heb geantwoord m.i.v. 01-08-2022 en daarbij aanvullende vraag gesteld of dit dan voor iedere VO gebruiker geldt!

2. Call is doorgezet naar PD