Mijn Communities
Help

Afgekeurd verouderde loonaangifte met vermelding "Manually updated by AR Support Team"

door Nick Terhorst (Bijgewerkt ‎06-02-2026 09:58 door lauraholm VISMA )

Het is mogelijk dat je loonaangifte voor periode 2026-1 de status Afgekeurd verouderd heeft gekregen. Je ziet dan ook de melding Manually updated by AR Support Team

De oorzaak: bij een klein aantal loonaangiftes hebben wij de status afgekeurd en vervolgens de aangiftes opnieuw ingezonden. Dit hebben we gedaan op verzoek van Logius i.v.m. een storing bij Digipoort 

Als gevolg van een andere storing bij de Belastingdienst staan deze loonaangiftes nog in een wachtrij (bij de Belastingdienst). Zie het eerdere bericht Verstoring Belastingdienst 

Je hoeft geen verdere actie te ondernemen. 

8 Opmerkingen
mira163
CONTRIBUTOR ***
door mira163

Wanneer wordt dit opgelost? Want het moet zijn ingestuurd voor 28-02-2026 zonder dat het boetes oplevert. 

door Nick Terhorst

Beste @mira163 de storingen bij Digipoort en Belastingdienst zijn opgelost. De aangifte die wij opnieuw hebben ingestuurd zoud moeten zijn verwerkt. Je kunt de opnieuw ingestuurde aangifte zien in Rapportages/Loonaangifte

Mocht de run van februari desondanks toch geblokkeerd zijn, zou je dan contact op willen nemen met de Help Desk?

mira163
CONTRIBUTOR ***
door mira163

Beste @Nick Terhorst 

Dus het klopt dat er geen groene vink staat bij loonaangifte januari bij de Payroll? Kan ik de run wel afsluiten? Normaliter sluit ik pas af als alle groene vinkjes er zijn. Maar nu blijft loonaangifte op rood staan: afgekeurd. 

Marcel Schekkerman
CONTRIBUTOR *
door Marcel Schekkerman

ik zie in de portal de foutmelding nog staan: 

Loonaangifte is afgekeurd op 3-2-2026 om 10:38 maar is verouderd omdat er een nieuwere versie bestaat

Manually updated by AR Support Team. Het rapport is succesvol verzonden en zal door de overheidsinstelling in behandeling worden genomen.(IdBer: 81657a64943048da90f334d0ce0bfaae)

de run is nog steeds geblokkeerd

msikma
CONTRIBUTOR **
door msikma

Wij hebben hetzelfde probleem. De loonaangifte is vanuit peple opnieuw verstuurd. In de loonaangifte rapportage lijkt het erop dat dat deze is geaccepteerd. De januari run is alleen nog geblokkeerd. Deze kan ik dus niet afronden om februari af te roepen. Ook de afdracht voor de loonaangifte is nog niet beschikbaar, waardoor deze nog niet betaald kan worden. Ik heb al twee tickets openstaan, maar vanuit daar is nog geen oplossing.

Wellicht dat er bij andere organisaties al wel een oplossing bekend is. Dan hoor ik dat graag.

JannekeE
CONTRIBUTOR *
door JannekeE

Wij kunnen de run ook niet afsluiten en blijft geblokkeerd. Wel hebben wij bij de Belastingdienst ingelogd en gezien dat de loonaangifte is geaccepteerd. Hierdoor weten we in ieder geval zeker dat de aangifte goed is ontvangen. 
Nu dus alleen nog de salarisrun kunnen afsluiten. Hopelijk wordt dat snel opgelost.

door Nick Terhorst

Je kunt de runs wel afsluiten in de Klassieke Payroll UI. Kies UI instellingen en vervolgens Ga terug naar de klassieke Payroll UI. 

Screenshot 2026-02-20 111838.png

Afsluiten doe je in de laatste stap van de Salaris-Wizard

Marjon Janssen1
CONTRIBUTOR *
door Marjon Janssen1

@Nick Terhorst 

Beste Nick, kun je me het mailadres sturen van support of van jou? 

Hoe kunnen wij support vraag stellen nu we bij Peple weg zijn?

Ik had Hedwig gemaild. Hoor graag.

Mvg,

Marjon Janssen Pantein