Mijn Communities
Help

Van IBU naar de File API - Fase 1: HRCoreOnline gebruikmakend van de IBU Unattended (stand alone)

door Wesly van Horssen (Bijgewerkt ‎17-10-2022 10:13 door Cristo Amezcua VISMA )

Van IBU naar de File API - Fase 1

Op 21 juli hebben we aangekondigd dat de wijze van bestanduiwisseling van en naar Youforce gemodeniseerd wordt. In verschillende fases wordt de huidige IBU-applicatie vervangen door een File API. Lees dit terug via dit artikel

 

IBU Phase out.png

 

We zijn klaar om de vervanging te starten voor de IBU-applicaties die Unattended worden gebruikt in combinatie met HRCoreOnline.

 

Je start de omzetting door je aan te melden via een 4me-template, van IBU naar File API. Je vindt dit template binnen 4me via de Service Instance "HR Core Beaufort Online Government/Business". Kies voor de gelijknamige template via de rechterkant van het menu.

 

De werking van de File API staat beschreven via onze Visma Developer Portal.

Het gebruik van een API vraagt enig technisch inzicht, betrek uw IT-collega bij dit traject.

Instructies voor het aanmaken van een account op de portal en hoe je de File API activeert zijn beschikbaar via de Community.

 

Eenmaal geactiveerd is het mogelijk om de File API-applicatie eerst te gebruiken in combinatie met test-bestanden om een beter beeld te krijgen van de werking van de File API om vervolgens de daadwerkelijke bestanden aan de File API te koppelen. 

 

De omzetting start met het invullen van het 4me-template, van IBU naar File API.

6 Opmerkingen
Gea ten Hoeve
CONTRIBUTOR ***
door Gea ten Hoeve

@Wesly van Horssen 

Wij zijn een HRCoreonline en IBU gebruiker. Maar of deze laatste een stand alone is? Geen idee.

Kun je dit toelichten?

door Wesly van Horssen

@Gea De IBU wordt 'Stand alone' gebruikt bij koppelingen, bestanden die gepland (bijvoorbeeld 's nachts/in de ochtend) via de IBU dus worden gedownload. Vaak zie je dat terug bij de Datafeed of bij BINT-(XML)bestanden.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Wesly van Horssen 

Vraag: ( ik heb deze ook al gemeld aan Visma als request) 

Ik wil vandaag mijn bestanden downloaden op de ''oude wijze'' via IBU. 

Nu krijg ik opeens de melding Wilt u IBUstart.ibu openen of opslaan. ik werk al sinds februari 2020 met de laatste versie!!

Hoe los ik dit op??

door Cristo Amezcua

Hallo @Nico vander Bent

 
wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Dag NIco,  

 

Mogelijk heeft je ict afdeling iets uitgerold waardoor dit komt. 

Je kan het mogelijk oplossen door op de melding IBU met je muis erop te gaan staan. Met rechtermuis knop kies je voor altijd dit type bestanden openen. Alle browsers daarna even sluiten en Youforce opnieuw opstarten en kijken of je de bestanden nu wel in 1 keer kan zenden. De melding kan wel komen, maar de ibu zelf start vervolgens ndan wel op. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@wmvanee 

dank voor terugkoppeling. probleem lag bij mij. ik had de 64 bit versie van Java geïnstalleerd i.p.v. 32-bit!! inmiddels probleem opgelost.