Mijn Communities
Help

Nieuwe homepagina

door Rosa Carrasco Úbeda (Bijgewerkt ‎26-03-2024 10:51 door Rosa Carrasco Úbeda VISMA )

We hebben een nieuwe versie van de Youforce App beschikbaar. In deze versie zie je (afhankelijk van je rechten) de welbekende switch ‘HR voor anderen’ en ‘Persoonlijk’ terug.

 

We hebben onze homepagina vernieuwd, zodat deze intuïtiever en gebruiksvriendelijker is en beter aansluit bij Mijn Youforce. Als u nu een rol hebt, bijvoorbeeld manager, ziet je de switch 'Persoonlijk' en 'HR voor anderen'.

 

  • Via ‘HR voor anderen’ navigeer je naar de HR-zaken van jouw team. Zoals goedkeuren declaraties en verzuim (ziek- en herstelmeldingen en verzuimtaken)

 

  • Via ‘Persoonlijk’ ga je naar alle processen die je voor jezelf kunt uitvoeren. Dus het indienen van gewerkte dagen, declaraties, inzicht eigen verzuim, salaris berekenen en je eigen personeel- en salarisdossier.

RosaCarrascobeda_0-1711445887035.png RosaCarrascobeda_1-1711445903801.png

 

Doordat de functionaliteiten in de app nu gecategoriseerd zijn in twee verschillende weergaven wordt navigeren in de Youforce app steeds gemakkelijker. Of je nu een medewerker bent op zoek naar jouw persoonlijke HR gegevens of een manager die de HR team taken wilt oppakken, je vind alles precies waar je het ook zou verwachten.

 

Update nu de app naar versie 2.2.0 om te genieten van de verbeteringen in de Youforce App.

 

 

 

15 Opmerkingen
carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Rosa Carrasco Úbeda , is dit ook beschikbaar als je in mijn.youforce geen gebruik maakt van de processen maar nog 'oude' tegel structuur gebruikt?

 

Weet jij wanneer deze update klaar staat, want dan moet ik (zonodig)  vooraf de gebruikers informeren.

door Rosa Carrasco Úbeda

Hi Caroline,

 

I hope it's okay to reply in English. Just to clarify, the new home page is specifically for the Youforce App on mobile devices and isn't connected to the desktop functions of Mijn Youforce or the "old tile" portal.

 

This new feature is already live in the latest version of the Youforce App (2.2.0), which you can find on both Google Play and the App Store

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Rosa Carrasco Úbeda, ik ben het met @carolien boon eens dat ik eerst de gebruikers wil informeren hierover. Nu krijg ik vooraf vragen en zijn onze medewerkers niet goed geïnformeerd over deze update. 

door Rosa Carrasco Úbeda
The impact for most users will be low. If you are only an 'employee' you will not experience any change. Only if you have a role and the entitlement to 'approve expense' or 'create sick-leave' you will see the new 'HR for others' and 'Personal'. And then it also depends on the phone update settings of the user when he/she will see it.
 
In the upcoming months, we will have some improvements in the inbox that will apply to everybody. We will try in that case to inform you a few days before so you can inform your users.
#lesson learned
lcheung
CONTRIBUTOR ***
door lcheung

hoe zit het meteen leidinggevende die meerdere rollen heeft. ze heeft 3 inlogs en bij de installatie van de nieuwe versie, krijgt ze niet haar werkvoorraad te zien als manager.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Rosa Carrasco Úbeda , bedankt voor je reactie, ik ben niet helemaal met je eens dat de impact laag is.

Onze managers werken hier veel mee en ik vind dan belangrijk om ze vooraf te kunnen informeren.

Bij ons zijn de termen 'HR voor anderen" en Persoonlijk ook totaal nog niet bekend, omdat we werken met de oude tegel structuur op mijn.youforce.

 

Ik heb zojuist de Youforce app bijgewerkt bij een manager. Bij ondersteuning staat dat zij nu op 2.2.0 werkt, maar we zien geen verschillen. Hoe kan dit?

carolienboon_0-1711618216871.png

 

@Lieke Sterk Huis , heb jij dit al getest toevallig?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @carolien boon, ik zie het verschil wel. Zelf heb ik als beheerder ook bepaalde rechten in Self Service, verzuim etc. 

Wellicht zien jullie het niet, omdat jullie nog niet over zijn naar de nieuwe manier.

Als ik bij Home ben, dus startscherm zie ik HR voor anderen en Persoonlijk. 

door Remco te Ronde

Hoi @carolien boon ,

 

Hebben de managers in jouw organisatie recht tot de onderdelen:

  • Ziekteverzuim - Ziekte registeren
  • Declaraties - Declaraties bulk controleren

Als de manager in jouw voorbeeld die rechten heeft (of één van beiden) maar in de app géén 'HR voor anderen' ziet wil je dan een melding aanmaken via her ServiceCenter met daarin:

  • De volledige printscreen die je hierboven al hebt toegevoegd uit "onderstening"
  • Van diezelfde manager een printscreen uit autorisatiebeheer met zijn/haar rechten

Met die informatie kan mijn collega @Rosa Carrasco Úbeda de verdere analyse doen.

 

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Remco te Ronde , ok, dat klopt dat hebben wij.

Ik heb een call aangemaakt.

 

Ik hoor het graag. dankjewel

 

@Lieke Sterk Huis , dankjewel.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Remco te Ronde , @Rosa Carrasco Úbeda , ik heb begrepen van de SD dat het alleen beschikbaar is voor klanten die alle rechten hebben aan staan in de Youforce app (niet alleen declaraties zoals wij hebben).

 

Willen jullie mij op de hoogte houden mocht dat veranderen?

door Rosa Carrasco Úbeda

@carolien boon 
In the current version of the app, if the manager has exclusive entitlement to Declaraties, there would only be one link under "HR for others," directing to the same page as the employee's access. In such instances, to enhance user experience and reduce clutter, we choose not to display the "HR for others" button. Users can directly access Declaraties from their personal list, ensuring smooth navigation.

However, we are currently discussing internally how to enhance this specific use case. We will update you if any changes are decided upon.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon (Bijgewerkt ‎15-04-2024 15:16 door carolien boon )

@Rosa Carrasco Úbeda , @Remco te Ronde Ik heb begrepen van de SD dat binnenkort er toch een nieuwe versie komt, die het ook voor ons mogelijk maakt. versie 2.3.0

de SD kan hier geen datum aan vast hangen, kunnen jullie dat wel?

Dan weet ik wanneer ik de gebruikers moet gaan informeren?

door Rosa Carrasco Úbeda

@carolien boon 
Thanks for your patience and for staying tuned in to our updates. We're almost there with version 2.3.0! Just a few more tweaks to go, and then we'll test it out before releasing the beta version. Hopefully, we can get it done this week!
Once we have the beta version ready, I'll inform you right here, and then we'll give you a couple of weeks before the public release so you can prepare the proper communication for your users.

door Rosa Carrasco Úbeda

@carolien boon 

 

I wanted to inform you that the new beta version is now available. You can find all the details in this article. We plan to make it publicly available next Monday, May 6th, giving you ample time to inform your users.

 

If you require any further clarification or assistance, please don't hesitate to reach out.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Rosa Carrasco Úbeda , dankjewel! fijn dat het geregeld is en op deze manier heb ik zojuist de gebruikers al op de hoogte kunnen brengen van de wijziging.

Super!