Mijn Communities
Help

Nieuwe naam voor proces: Aanvragen werkgeversverklaring woning

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎19-06-2024 09:40 door Remco te Ronde VISMA )

Vorige maand hebben wij verteld dat het volgende proces beschikbaar is:

Aanvragen werkgeversverklaring hypotheek beschikbaar

 

Op basis van feedback hebben we geleerd dat deze werkgeversverklaring steeds vaker wordt opgevraagd voor een nieuwe huurwoning. Daarom hebben we gezocht naar een nog betere naam. Onder andere in de meest recente release mangement sessie hebben we verschillende varianten voorgesteld. Mede op basis daarvan is de naam van het proces nu aangepast naar:

Aanvragen werkgeversverklaring woning.

 

Voorbeeld van de verandering

1 landing.png 2 leeg formulier.png 3. ingevuld formulier.png 4 succesvolle aanvraag.png

 

 

Wat moet ik doen als beheerder?

Helemaal niks. De aangepaste naam is automatisch veranderd.

5 Opmerkingen
JacquelineDeNiet
CONTRIBUTOR ***
door JacquelineDeNiet

@Remco te Ronde hoe moet de workflow nu heten, nog steeds Werkgeversverklaring hypotheek of woning? Ik was deze namelijk net aan te opbouwen.

door Remco te Ronde

Hoi @JacquelineDeNiet ,

 

Dat is allemaal onveranderd. Na de wijzigingen is ook de volledige handleiding geupadate. Als je die volgt moet het goed komen.

 

Heb je toch nog vragen schroom niet om contact op te nemen voor hulp.

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

Hallo Remco,

Wij hebben de YF APP vanaf 1-7-2024 in gebruik. 

De workflow voor de WGV heb ik aangepast en toen meteen Aanvragen werkgeversverklaring woning genoemd, gezien het bovenstaande.Deze toen getest, werkte perfect werkgeversverklaring werd aangemaakt en ging ook naar het P-dossier en was te downloaden in de app. 

Na mijn vakantie krijg ik gisteren het signaal dat de aanvraag WGV niet meer werkte. Zelf een aanvraag via de App ingediend en inderdaad hij blijft in de app "hangen" op de status in behandeling. Ik kan nu dus geen nieuwe WGV meer aanvragen.

Op advies van AAG heb ik vervolgens de naam van de workflow veranderd in werkgeversverklaring hypotheek. Vervolgens een collega  via de app een aanvraag laten doen en  eigenlijk tot mijn verbazing werkt de workflow nu weer? WGV land weer  in p-dossier, is te downloaden via de app, pushbericht wordt verzonden. Ben natuurlijk blij dat hij nu weer werkt alleen ik begrijp het niet. Wat is er gebeurd waardoor de naam aanvragen werkgeversverklaring woning eerst wel werkte en plotseling niet meer? Dank alvast voor je reactie.    

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Marc Struver ,

 

Dat is vervelend. Maar fijn dat het is opgelost. Op basis van jouw beschrijving kan ik helaas niet reproduceren waar het precies is mis gegaan. Want de naamgeving van de workflow in Self Service heeft altijd moeten zijn zoals beschreven in de handleiding, namelijk 'Werkgeversverklaring hypotheek'. Het zou niet hebben moeten kunnen werken met een andere naam van de workflow.  

 

Belangrijkste is natuurlijk dat het weer gewoon perfect werkt bij jullie organisatie. Daarbij kan ik toevoegen dat we deze maand bij 'Configuratie profiel' ook inzicht gaan geven in alle workflows die zijn gestart in de app.  Als voorbeeld hier vast een printscreen van een melding als bijvoorbeeld de naam van de bijlage verkeerd staat in de inrichting van de workflow

RemcoteRonde_0-1725865367518.png

 

Zo wordt het in de toekomst makkelijker om bij eventuele problemen de oorzaak te achterhalen. 

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Marc Struver ,

 

Gisteren hebben we het volgende bericht gepubliceerd:

Inzicht in status proces Youforce App --> Self Service

 

Hiermee kan je dus vanaf heden zelf de status achterhalen.

 

Hopelijk helpt dat je verder.