Mijn Communities
Help

Controle op dubbele external identities

door Sabine Koelewijn

In Gebruikersbeheer kan je de external identity invullen zodat je kan inloggen met Single Sign On. Deze external identity moet uniek zijn en kan maar voor één gebruiker worden gebruikt. Dit is vrij logisch omdat wij anders ook niet kunnen bepalen welk account deze gebruiker mag zien. 

 

Dit is je vast al bekend, maar ik heb gelukkig ook wat nieuws te melden. We hebben namelijk in Gebruikersbeheer een controle toegevoegd. Als je nu een gebruiker een external identitiy geeft die al in gebruik is en je wilt de wijzigingen opslaan, dan krijg je een foutmelding dat deze external identity al in gebruik is. 

2 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

hallo @Sabine Koelewijn, hoe kun je ervoor zorgen dat een medewerker met 2 personeelsnummers of 2 dienstverbanden toch beide gegevens kan inzien? Ik heb een gevalletje met 2 personeelsnummers namelijk. Heb ook een call hiervoor aangemaakt. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lieke Sterk Huis

Dat wordt met twee personeelsnummers inderdaad heel lastig. Omdat wij mij één personeelsnummer aan een gebruiker kunnen koppelen. Daarom zul je als je twee personeelsnummers hebt ook twee gebruikers hebben. Wanneer je inlogt met SSO raad ik aan om de indetity te vullen bij de gebruiker die je het vaakst gebruikt. Met de andere gebruiker kan je dan inloggen met een onyouforce account. 

 

Voor twee dinestverbanden is dit geen probleem, maar dan moeten de dienstverbanden wel gekoppeld zijn aan hetzelfde persoonsnummer.