Mijn Communities
Help

Nieuwe video voor eerste keer inloggen

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎21-09-2023 12:08 door Sabine Koelewijn VISMA )

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Daarom presenteren wij trots onze nieuwe video voor de onboarding! Hierin wordt de nieuwe medewerker stap voor stap meegenomen in de eerste keer inloggen. Dit begint natuurlijk met de ontvangen mail, het aanmaken van het account en het koppelen van de twee factor authenticatie.  Bekijk snel het resultaat!

 

 

Wil jij je nieuwe medewerker ook op weg helpen door middel van deze video? Kijk dan snel op Youtube en neem deze video op in jouw onboardingsproces! 

10 Opmerkingen
door Andrea de Bie - Hazelhof

Een fijne video, alleen krijg je wel eerst altijd een reclame filmpje als je de link opent. Dat vind ik zelf minder prettig. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Andrea de Bie - Hazelhof

Dat is inderdaad jammer. Aangezien deze video op Youtube staat denk ik niet dat ik hier veel aan kan veranderen, zij hebben sinds een jaar het aantal reclames verhoogd. Dit is alleen op te lossen door een premium account aan te schaffen bij Youtube, wat natuurlijk wel een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde kan zijn voor de nieuwe medewerkers ;). 

Wietske
CONTRIBUTOR ***
door Wietske

Hi @Sabine Koelewijn,

 

Mooie video, ziet er goed uit! Kan deze video opgenomen worden in de mail vanuit Youforce waarmee dit proces van registreren start? Dat is het moment waarop de video relevant is voor nieuwe medewerkers... 

 

Groet,

Wietske

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sabine Koelewijn op zich een prima video, maar helaas onbruikbaar voor bedrijven die SSO en/of een andere 2FA methodiek gebruiken...

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Sabine Koelewijn ,

 

De video is top, laat ik jullie dat als compliment geven. Kort en duidelijk. Helaas is deze voor ons niet bruikbaar. De medewerkers van MCL loggen in via SSO. Vanuit onze ICT wordt de Mircosoft authenticator gepromoot, maar door een andere groep mensen wordt de app van Google gebruikt. Beide zijn grote spelers op de markt. Voor de ondersteuning naar de klant zou het dan ook geweldig zijn wanneer jullie eenzelfde video kunnen maken voor beide andere apps? Op die manier kan een organisatie zelf beslissen welke link ze meesturen.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Wietske

 

Ja, we zijn inderdaad aan het onderzoeken hoe we dit in de mail mee kunnen nemen. Maar aangezien de video al af is, wilde we jullie niet langer later wachten. We zullen jullie via de nieuwspagina op de hoogte houden. 

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @FBB Zorgboog en @Raymond_de_Rozario,

 

De video is nu inderdaad alleen voor de onboarding van de onyouforce accounts. Zoals jullie zelf ook aangeven kan het proces  met SSO erg verschillen, maar dat betekent niet dat we niet naar de mogelijkheden kunnen kijken. Mag ik op een later moment contact met jullie opnemen om de mogelijkheden te bespreken? 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Sabine Koelewijn geen enkel probleem, je weet mijn visie over goed klantcontact.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sabine Koelewijn geen probleem

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Hallo Sabine

 

Het is echt een reële wens van onze organisatie en ik denk ook voor anderen, dat de video wordt opgenomen in de tekst die nieuwe medewerkers de eerste keer ontvangen vanuit YouForce.

Daarnaast zou het ook mogelijk moeten zijn, dat wij net als voorheen, zelf een tekst kunnen opnemen en andere informatie  als een medewerker voor het eerst in dienst komt. De tekst die nu standaard uit YouForce komt is niet wenselijk en niet aanpasbaar. Kunnen jullie dit ook hierin meenemen? Mvgr Petra