Mijn Communities
Help

Overgang naar Visma Connect

door Sabine Koelewijn

Goedemiddag, 

Vanmorgen zijn we overgestapt naar Visma Connect, maar we hebben dit helaas terug moeten draaien omdat de performance toch niet goed genoeg was. Vandaag heeft het team een verbetering doorgevoerd en ook wederom uitgebreid getest en daarom zullen we morgenochtend 17 juni om 7:00 uur overstappen naar Visma Connect. 

8 Opmerkingen
door Paul Wevers - Gemeente EHV (Bijgewerkt ‎17-06-2025 09:53 door Paul Wevers - Gemeente EHV )

@Sabine Koelewijn:

Volgens mij zijn er wederom problemen:

• Gebruikers klagen dat ze het vinkje gebruikersnaam bewaren niet aan kunnen klikken en steeds hun gebruikersnaam moeten invoeren. 
  • Gebruikers komen na een uitlog (via de knop afmelden) niet het scherm met de gebruikersnaam, maar direct in het wachtwoord scherm. er kan geen switch gemaakt worden tussen gebruikersnamen
  • Alle gebruikersnamen zijn weg en veel gebruikers weten hun gebruikersnaam niet

Ik maak hier ook een ticket van aan via Mijn Support.

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV

Dank voor je bericht.

1. Dit zullen we verder onderzoeken. 
2. Wanneer je gelijk naar het wachtwoord scherm gaat, heb je Bewaar mijn e-mailadres aangevinkt. Je kunt dan terug door op het pijltje naast de profiel foto te klikken. 

SabineKoelewijn_1-1750147842549.png

3. Dit is de nieuwe werkwijze binnen Visma Connect en dit is ook gecommuniceerd in Laatste update Visma Connect. 

Wanneer je op de invoerbalk klikt, krijg je een lijst te zien met jouw eerder ingevulde gebruikersnamen:

SabineKoelewijn_0-1750147767847.png

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Sabine Koelewijn 

Punt 2:

Ik krijg geen mogelijkheid om terug te gaan:

PaulWeversGemeenteEHV_0-1750148678757.png

Als ik daarna op home.youforce.com ben ingelogd met met @eindhoven.nl emailadres krijg ik het volgende scherm:

PaulWeversGemeenteEHV_0-1750148886309.png

Er lopen voor mijn gevoel nu 2 werelden door elkaar.

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV

Zou je jouw cookies willen opschonen en het nogmaals willen proberen? Mocht dat niet werken dan stel ik voor om verder te communiceren vanuit het ticket. Het werkt bij mij namelijk wel dus dan kunnen we het via het ticket verder onderzoeken. 

Sanne G
CONTRIBUTOR **
door Sanne G

Hoi @Sabine Koelewijn ,

Wij zien in gebruikersbeheer onder Visma Connect SSO ID bij medewerkers die uit dienst zijn dat hun naam voor het e-mailadres is vervangen door hun personeelsnummer. 

Heeft dit te maken met de overgang naar Visma Connect?

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

Hoi @Sanne G

Nee, daar hebben we geen wijzigingen in doorgevoerd. Maken jullie gebruik van de IAM API? 

Sanne G
CONTRIBUTOR **
door Sanne G

@Sabine Koelewijn nee, bij mijn weten maken we hier geen gebruik van.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Sabine Koelewijn cookies verwijderd heeft probleem opgelost.

Maar er blijven nog wel wat problemen ontstaan deze staan in de ticket.