Mijn Communities
Help

Stuur nu de activatiemail van het Onyouforce account naar een alternatief e-mailadres

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎23-07-2024 09:22 door Lotte van Dijk )

Vanaf nu is het mogelijk om het versturen van de activatiemail voor het Onyouforce account te sturen naar een alternatief e-mailadres. Handig voor bijvoorbeeld nieuwe medewerkers die je al wel toegang wilt geven tot Youforce maar die nog geen toegang hebben tot het zakelijke  e-mailadres.

 

Zoeken op e-mailadres en e-mailadres toegevoegd aan ‘overzicht gebruikers’ 

Tevens is vanaf deze wijziging ook het e-mailadres inzichtelijk van de gebruiker en kan er ook op gezocht worden. Het e-mailadres dat wordt getoond in het ‘overzicht gebruikers’ is het zakelijk e-mailadres. Is het zakelijk e-mailadres niet gevuld voor deze gebruiker, dan tonen we hier het persoonlijk e-mailadres. 

Hoe je de activatie mail verstuurd naar een alternatief e-mailadres: 

  • Ga naar gebruikersbeheer 
  • Zoek de gebruiker op en klik op details bekijken
    Details bekijken.png

  • Scrol naar beneden naar Onyouforce account en klik op verstuur uitnodiging
    verstuur uitnodiging.png
  • Het volgende scherm wordt getoond. Klik op anders en vul het e-mailadres in waar jij de activatiemail naar wilt versturen
    Example verstuur uitnodiging anders.png
    Let op! Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres invult. Zo voorkom je dat iemand anders toegang krijgt tot de Youforce-omgeving van deze gebruiker omdat deze mail dan verstuurd wordt naar het e-mailadres van iemand anders.

  • Klik op verstuur uitnodiging 

 

De uitnodiging is nu verstuurd naar een alternatief e-mailadres waarop de gebruiker het account kan activeren. 

4 Opmerkingen
Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Dag,

 

Super dat dit zover gemaakt is. Ik mis echter nog wel de mogelijkheid dat wanneer het account al wel geverifieerd is, om alsnog het mail adres te wijzigen. Dit gebeurt vaak als men langdurig ziek is of opnieuw in dienst komen en nog niet in het AD kunnen.

Zouden jullie dit ook aub willen aanpassen, hier loop ik op dit moment veel tegen aan.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@Roel_Harmsen 
Hallo Roel, 

In het artikel Verbeteringen in Gebruikersbeheer heb ik aangegeven dat we deze functionaliteit zullen ontwikkelen. Ik heb daarbij ook in de reacties vermeld dat afgelopen maandag het team zou starten met deze ontwikkeling. Inmiddels is er dus al gestart met deze ontwikkeling. Aangezien we Agile werken weten we niet exact wanneer een ontwikkeling klaar is. We zijn er inmiddels dus mee bezig en ik zal een bericht plaatsen op de community zodra dit beschikbaar is. 

 

Groeten Lotte

Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Dag @Lotte van Dijk , Dankjewel voor de terugkoppeling. 

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***
door PJ Leenes

@Lotte van Dijk 

Dag Lotte,


Is het mogelijk om deze mail geautomatiseerd naar het privé mailaccount van de medewerker te sturen nadat hij uit dienst is gegaan. Veel medewerkers loggen nu in via SSO en hebben hun Onyouforce account niet geactiveerd. Na uit dienst vervalt hun SSO en toegang tot Mijn Youforce. Dit levert de nodige vragen en extra werk op.