Mijn Communities
Help

Verbeteringen in Gebruikersbeheer

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎19-07-2024 11:28 door Lotte van Dijk )

In dit artikel zal ik jullie informeren over drie toevoegingen binnen Gebruikersbeheer:

  • Auditlog van een gebruiker downloaden
    Naast dat je in gebruikersbeheer de gebruikerslijst kunt downloaden, is het vanaf nu ook mogelijk om de audit log te downloaden per gebruiker. Hieronder leg ik uit hoe je dit kunt doen.
  • Sorteren op 'Status
    In het overzicht gebruikers kan er nu worden gesorteerd op ‘status’. Alle kolommen met de pijltjes naast de kolomnaam kunnen worden gesorteerd.
    sorteren overzicht gebruikers.png
  • Herstel e-mailadres inzichtelijk
    Het herstel e-mailadres van de gebruiker is nu ook inzichtelijk. Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om dit e-mailadres te wijzigen.
    herstel e-mailadres.png

 

Hoe kan ik de auditlog van een gebruiker downloaden? 

  1. Zoek de gebruiker op waar je de audit log van wilt downloaden en klik op ‘details bekijken
    Details bekijken.png
  2. Scroll naar beneden tot je bij Audit log aankomt
    Audit log.png
  3. Klik op Alles bekijken
    Alles bekijken.png
  4. Klik dan op ‘Download audit log’
    Download audit log.png
  5. Het CSV bestand wordt nu gedownload. Gebruik de excelfunctie ‘Tekst naar kolommen’ om de waardes die gescheiden zijn door een komma in aparte kolommen te plaatsen. 
3 Opmerkingen
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***
door Jos Kötte

Hoi Lotte, fijn dat het straks ook mogelijk wordt om het herstelmailadres te wijzigen is. Heb je enig idee wanneer dat gaat plaats vinden? Nu lopen we tegen medewerkers die nog een Youforce-account hebben (bv als stagiaire), uitdienst gaan en daarna als bijvoorbeeld medewerker in dienst komen, tegen problemen aan. Ze weten dan vaak hun wachtwoord niet meer en het herstelmailadres is soms ook gewijzigd of niet meer actueel. Vroeger konden we dat aanpassen, vandaar mijn vraag.

Groeten, Jos

Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Dag Lotte,

 

Fijn dat de mogelijkheid voor het wijzigen van het herstel e-mail adres erin komt.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Goedemiddag, 

 

Het is moeilijk om een exacte datum af te kunnen geven wanneer deze functionaliteit beschikbaar komt. Dit komt omdat we in principe niet exact kunnen inschatten hoe lang de ontwikkeling hiervan duurt. Wat ik wel kan vertellen is dat de verwachting is dat het team maandag zal starten met de ontwikkeling. Zodra het beschikbaar is, zal ik uiteraard een artikel plaatsen op de community. 

 

Groeten Lotte