Mijn Communities
Help

Functionele release 23-01-2025

door Christiaan Sluis

Vanmiddag tussen 12.00 en 13.00 uur zullen wij een technische release uitvoeren. Gedurende de release zal er een periode van ongeveer enkele minuten zijn waarin u lichte vertraging in laadtijden kan ervaren.

Hiermee starten wij onze verbetering in de weergave van Self Service. In deze release betekent dit het volgende:

• De knoppen in mutaties worden aangepast: Groen voor een primaire actie ("Verder", "Indienen", etc), rood voor Verwijderen van de mutatie door de indiener, en de andere knoppen ("Bewerking", "Terug") blijven neutraal grijs
  • Infoblokken worden qua stijl en iconen aangepast:

ChristiaanSluis_0-1737624092808.png

• Grote tabellen zoals Te Doen, Gedaan, Archief en medewerker selectielijsten krijgen zebrastrepen zodat duidelijker te zien is per kolom, bij welke regel de informatie hoort
  • Verplichte velden gemarkeerd met een * hebben deze niet langer zwart en rechts, maar rood en links ChristiaanSluis_1-1737624239076.png
  • Prompts krijgen een iets zwaarder/dikker lettertype om dit te benadrukken
  • Invoervelden krijgen rondere hoeken

Daarnaast voeren wij de volgende verbeteringen door:

• Een wijziging om het laden van Archief sneller te maken
  • Een beperking waardoor een gebruiker bij het aanmaken van nieuwe medewerker/dienstverband niet per ongeluk 2 keer op Nieuw kan drukken
  • Kleine aanpassing in de Beheerdershandleiding waar een foutje in zat met de beschrijving van SYS.CHECK. Dit gaat om het gebruik van ; in plaats van , als separator.
9 Opmerkingen
Marijn
CONTRIBUTOR ***
door Marijn

Het is inmiddels half 2, maar ik kan in Self Service geen mutatie meer openen. Krijg een Bad Gateway melding? Medewerkers kunnen ook niet inloggen, krijgen ook een Bad Gateway melding.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Wij kunnen helaas ook niet ons normale bouwwerk als professional in Selfservice verrichten. Lange laadtijden om in selfservice te komen. Lange laadtijden bij openen mutatie. Bad gateway melding ook idd. Graag een zeer spoedige oplossing.

marieke vlastuin
CONTRIBUTOR **
door marieke vlastuin

Hier ook hetzelfde probleem; mutaties kunnen niet geopend  worden.

door Christiaan Sluis (Bijgewerkt ‎23-01-2025 14:57 door Christiaan Sluis VISMA )

Dag allen,

Hiervoor was ook een Verstoring geplaatst op de statuspagina. Uiteindelijk is om 14:08 uur het probleem verholpen.

Dit viel geenszins in onze schatting van "enkele minuten zijn waarin u lichte vertraging in laadtijden kan ervaren". Dat verwijst naar het precieze moment van een minuut dat de release in productie komt, waarin de gemiddelde responstijd van 200ms naar 1 of 2 seconden schiet.

Ralph
CHAMPION ***
door Ralph

@Christiaan Sluis 

Mij valt op dat door de aanpassing (althans ik heb geen andere verklaring) de "tekst voor / tekst na"  op formulieren niet meer goed wordt weergeven. De prompts <b>, <br>, <u>, <font color> etc etc worden niet meer vertaald naar de juist weergave maar nu als platte tekst weergegeven. Dat is nogal een dingetje want dat heb ik op heel veel formulieren toegepast. Ziet er nu niet uit!

Ralph_1-1737709651696.png

Ralph_2-1737709715127.png

PetravanGeenen
CHAMPION *
door PetravanGeenen

@Ralph ik had de link nog niet eens gelegd naar de aanpassing maar bij ons is dit ook gebeurd dat nu de tekst voor / na niet meer goed wordt 'vertaald'.

Ralph
CHAMPION ***
door Ralph

@PetravanGeenen ik heb er vanochtend zelf nog maar een ticket voor aangemaakt, aangezien Christiaan aangeeft dat het niet te maken zou hebben met de functionele release (maar ik vind het zelf te toevallig 🤔)

PetravanGeenen
CHAMPION *
door PetravanGeenen

@Ralph inderdaad erg toevallig dat het nu ineens niet meer goed staat. Bedankt voor je terugkoppeling, dan wacht ik even af 🙂

door Jeltje Bakker-Postma

@Ralph dank voor het melden. Ik heb even gekeken en bij ons staat het inderdaad niet meer goed. Daarom ook maar een ticket aangemaakt met een voorbeeld.