Mijn Communities
Help

Release 21-06-2024

door Daniel_van_Bendegem

Er is zojuist een release geweest. Met deze release lossen wij een probleem op voor het genereren van documenten waarbij sommige rubrieken niet goed doorkwamen. Voor sommige rubrieken werd de waarde 2 keer verstuurd. Een keer met de juiste waarden, en één keer met een lege waarde. Hierdoor werden de mergvelden met een lege waarde gevuld. Met deze release is het probleem opgelost.

11 Opmerkingen
jpoppe
CONTRIBUTOR **
door jpoppe (Bijgewerkt ‎25-06-2024 13:30 door jpoppe )

Goedemiddag, 

Het probleem is bij ons nog niet verholpen @Daniel_van_Bendegem.

Kan er met spoed gekeken worden naar dit probleem? Zie ook ons ticket in support. #48361135

Alvast bedankt voor de reactie. 

Met vriendelijke groet, 

Judith Poppe 

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Goedemiddag,

 

Wij hebben nu ook problemen met de templates.

De rubrieken die we in de template hebben gezet worden niet gevuld, terwijl deze wel gevuld staan in Self Service.

Bijvoorbeeld een rubriek die de waarde ophaalt van een andere rubriek op het zelfde formulier (in HRSS).

Ik heb nu de rubriek met de originele waarde (waar de eerder genoemde rubriek naar verwijst) gekoppeld en dat werkt wel.

 

Groeten,

Lonneke van der Aar

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Daniel_van_Bendegem ook bij ons sinds vrijdag 21-06 problemen, dus ná deze release (daarvoor hadden we helemaal geen problemen). Hiervoor ticket 48347512 aangemaakt. In diverse workflows zijn er nu problemen (o.a. instroom en doorstroom). Net als @jpoppe verzoek ik om een spoedige oplossing want mutatiestroom staat nu deels stil.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Daniel_van_Bendegem 

Beste Daniel,

Ook hier hebben we na de release een probleem waar we die eerder niet hadden.

Ook ik heb hiervoor een melding aangemaakt vanmorgen, #48355118.

Ik zie al wel dat deze in behandeling is.

Met vriendelijke groet,

Richard

Gillian
CONTRIBUTOR *
door Gillian

@Daniel_van_Bendegem ,

Zojuist hebben we hierover ook een melding gemaakt (#48259559). Wij herkennen ook het probleem.  

Vriendelijke groet,

Gillian Luisman

WL Janneke Slabbers
CONTRIBUTOR **
door WL Janneke Slabbers

@Daniel_van_Bendegem 

Zojuist ook een ticket ingeschoten #48372145, wij lopen tegen dezelfde problemen aan.

grt, Janneke Slabbers

Aalderd - WM8KTD
CONTRIBUTOR *
door Aalderd - WM8KTD

@Daniel_van_Bendegem 

 

Is het mogelijk om een update te geven? Gelet op bovenstaande meldingen en eigen ervaringen, is het probleem nog niet opgelost. Wij kunnen mutaties op dit moment niet afhandelen.

 

Alvast hartelijk dank.

 

Aalderd Duinkerken

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

@Daniel_van_Bendegem 

Ook hier een probleem na de release die we voor die tijd niet hadden. 

Zojuist een ticket ingeschoten #48392812

Groet Gerda Alberts

 

door Daniel_van_Bendegem

Beste Klanten,

 

Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat veel van jullie ook een ITRP ticket aangemaakt hebben. Wij zijn momenteel bezig dit probleem te onderzoeken. Onze developers zijn bezig om te zien wat er fout gaat. Helaas is de specifieke oorzaak van dit probleem nog niet gevonden.

 

Voor iedereen die nog geen ticket aan heeft gemaakt wil ik u vragen om dit te doen. Dan zullen wij de tickets aan de change koppelen die open staat voor dit probleem. Op deze manier kunnen wij u beter op de hoogte houden van de voortgang.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Daniel_van_Bendegem gezien de reacties blijkt dit probleem blijkt bij veel organisaties te spelen. De release van 21-06-2024 heeft meer problemen veroorzaakt dan het heeft opgelost (sterker nog: wij hadden daarvoor geen problemen). Ik heb vanochtend verzocht de prioriteit van het ticket verder te verhogen maar dat is nog niet gebeurd. Wel is het ticket aangevuld met de volgende boodschap:

 

"Jouw aanvraag is zojuist gekoppeld aan een bestaande change. De oplossing van jouw aanvraag heeft de volgende streefdatum 2024-09-23."

 

Je zal begrijpen dat de datum van 23-09-2024 mij verbijsterd, en niet acceptabel is. Ik verzoek je om heel serieus te gaan kijken naar een onmiddellijke rollback van de release van afgelopen vrijdag. Het niet kunnen afhandelen van mutaties heeft in hoge mate een negatieve invloed op onze bedrijfsvoering.
Ter info: zojuist heb ik dit issue geëscaleerd naar onze Servicemanager. 

door Daniel_van_Bendegem

Beste @Marcel Bouman 

 

Bedankt voor de reactie. De datum is gegenereerd uit een automatisch bericht. Dit is niet accuraat. De melding wordt op dit moment behandeld door de developers.

 

Voor iedereen;

Wij zijn momenteel bezig om de release van vrijdag terug te draaien. We zijn ook aan het kijken naar een oplossing voor documenten die niet compleet zijn. Zodra hier meer informatie over is zullen wij de tickets updaten.