Mijn Communities
Help

Updates in de 9999999 Templateomgeving

door Christiaan Sluis

Wij hebben vanmiddag enkele aanpassingen gedaan in de 9999999 omgeving. Onderstaand staat per formulier/onderwerp beschreven wat de wijziging is en waarom:

GEN_F_Enqueteformulier_Co2

• PI0412 (Registratie enquete WPM) nieuw toegevoegd op positie 995. Deze is verborgen, met een script om de systeemdatum op te halen. Dit staat op stam export, zodat deze rubriek wordt gebruikt om de invuldatum van de enquête vast te leggen. Dit ter vervanging van de PI0353 zodat die puur voor het starten van het signaal wordt gebruikt.

R_ZwangerschapsverlofNieuw_v202001

• A00001[110] is de prebewerking aangepast. Hier zat een foutieve verwijzing in naar variabele "a", die was opgeschoond vanuit de Gender aanpassingen. Deze verwijzing is nu verwijderd.

ZG_Feitelijkebevallingsdatumnabeginverlof

• Het script van deze controle is aangepast om ook bij een DagenVerschil van 0 dit toe te staan. ("....>=0" in plaats van "..>0"). Dit is nodig voor de workaround bij een bevalling vóór de ingangsdatum zwangerschapsverlof.*

* Als een (leidinggevende van een) medewerkster de geboorte probeert vast te leggen in het proces Vastleggen feitelijke bevallingsdatum, komt hier een controlemelding dat dit niet mogelijk is en dat er contact dient te worden opgenomen met de PSA.

Op basis hiervan kan de PSA een Correctie zwangerschapsverlof starten:

Correctie zwangerschapsverlof bij vroeggeboorte.png

Nadat dit is verwerkt kan de medewerkster de bevallingsdatum wel goed verwerken via Vastleggen feitelijke bevallingsdatum, omdat nu het verschil in dagen 0 is.

NB: Het is mogelijk dat jullie organisatie hier een andere workaround voor toepast zoals vastlegging direct in Beaufort. Beoordeel in dat geval wat de gewenste werkwijze is in deze situaties.

8 Opmerkingen
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Goedemorgen

Kan het zijn dat het formulier zoals hieronder vermeld nog niet beschikbaar is? 
als ik het namelijk importeer staat er niets op positie 995.

GEN_F_Enqueteformulier_Co2

• PI0412 (Registratie enquete WPM) nieuw toegevoegd op positie 995. Deze is verborgen, met een script om de systeemdatum op te halen. Dit staat op stam export, zodat deze rubriek wordt gebruikt om de invuldatum van de enquête vast te leggen. Dit ter vervanging van de PI0353 zodat die puur voor het starten van het signaal wordt gebruikt.
  • Hoor graag van jullie terug, gr. Marja
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Vervolg vraag, als je geen genderaanpassingen gedaan hebt dan volstaat de huidige versie toch?

R_ZwangerschapsverlofNieuw_v202001

• A00001[110] is de prebewerking aangepast. Hier zat een foutieve verwijzing in naar variabele "a", die was opgeschoond vanuit de Gender aanpassingen. Deze verwijzing is nu verwijderd.
    Hoor graag van jullie terug, gr. Marja
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis

Dag @marjavanderkolk

Heb je zelf al de PI0412 met een incidentele export aangeleverd aan Self Service? Of dat je hem ziet staan bij Formulierconsistentie?

Voor wat betreft de gender aanpassingen: dan volstaat het formulier nog ongewijzigd.

Jorleijdi
CONTRIBUTOR *
door Jorleijdi

Hi @Christiaan Sluis

Ik heb de rubriek PI0412 met een incidentele export aangeleverd aan Self Service. 

Ik zie hem niet in het formulier en ook niet terug bij de formulierconsistentie. 

Wat kan ik nu doen?

Groeten, 

Jorleijdi 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Christiaan Sluis 

Dank inmiddels staat het er wel tussen. 
Dit is waarom ik al aangaf dat het fijn zou zijn als de te nemen stappen beter in de release note worden omschreven, dat voorkomt een hoop vragen. gr. Marja

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis

@Jorleijdi In dat geval kan je het beste dit formulier opnieuw importeren om te zien of daar de oorzaak zit? Het formulier bevat ook meer dan 100 rubrieken dus dit wordt pas op de 2e pagina getoond in je inrichting.

@marjavanderkolk Fijn! Wat betreft de releasenotes is dit altijd een balans tussen de informatie beknopt en behapbaar houden enerzijds en volledigheid anderzijds. Ergens willen wij er wel vanuit kunnen gaan dat beheerders zelf begrijpen dat een nieuwe rubriek (zelf aangemaakt of vanuit een release) een Incidentele export van de rubriekenset vraagt.

FvMarre
CONTRIBUTOR *
door FvMarre

Hi @Anonymous,

Wij hebben de inrichting van het formulier enigszins gewijzigd t.o.v. de aangeleverde template vanuit de 9999999.

Ik heb handmatig PI0412 in het eigen gewijzigde formulier geplaatst. Is dit ook echt de enige wijziging in het formulier en heb ik hiermee de wijziging dan ondervangen wat dit formulier betreft?

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis

@FvMarre als je de vorige wijzigingen hebt meegenomen wel. Dáárvoor was het nog een andere formuliernaam, waar ook sinds de uitrol een paar kleine aanpassingen zijn gedaan.