Mijn Communities
Help

Extra informatie in de banktransactie regel zichtbaar, ook na verwerking

door Bob Huisman (Bijgewerkt ‎19-09-2024 11:13 door Jim Zwetsloot VISMA )

In deze update voeren we de volgende verbeteringen door in banktransacties die via de directe bankkoppelingen of CAMT.053-bestanden zijn ingelezen

 

  • De naam van de tegenpartij is nu direct zichtbaar in de regel.
  • Als de regel wordt uitgeklapt is de naam, IBAN en referentie zichtbaar.
  • De informatie van de banktransactie blijft nu behouden en zichtbaar, ook nadat de banktransactie is verwerkt.

2024-09-19 11_07_25-Kas- en banktransacties.png

 

Met vriendelijke groet,
Bob/Product Manager

16 Opmerkingen
Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Dit is een mooie verbetering!

 

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Deze stond hoog op mijn wensenlijstje!

Jessie1
CONTRIBUTOR **
door Jessie1

Kan de naam ook toegevoegd worden op de lijst Niet-afgestemde banktransacties, want daar is deze nog niet zichtbaar.

 

Dit zou handig zijn, zodat de lijst eenvoudig naar de klant gestuurd kan worden zodat zij gemakkelijker zien welke factuur er van welke leverancier nog aangeleverd moet worden. Dit in geval dat een kantoor de boekingen verwerkt en dus de gegevens bij de klant moet .

door Jim Zwetsloot (Bijgewerkt ‎26-09-2024 16:39 door Jim Zwetsloot VISMA )

@Jessie1 bedankt voor je feedback. Mijn advies zou zijn om tevens je stem uit te brengen op de reeds bestaande wens op ons ideeën portal.

Andre Dimmedal
CONTRIBUTOR ***
door Andre Dimmedal

Ik sluit mij aan bij de opmerking van Jesse1

STOURS
CONTRIBUTOR *
door STOURS

Mooie verbetering. Ik kan er helaas alleen nog niet op zoeken binnen "niet-afgestemde-banktransacties". Wordt dat ook binnenkort mogelijk? En in de rapporten komt dit veld ook nog niet voor. Ik zou graag bij de rapporten (pdf of csv) ook deze informatie willen zien. Komt dat ook nog? Alvast bedankt.

door Jim Zwetsloot

@STOURS de mogelijkheid om te zoeken op de naam van de tegenpartij binnen de niet afgestemde banktransacties is op dit moment in ontwikkeling en zal binnenkort dus beschikbaar komen. Mbt de naam op het rapport niet afgestemde banktransacties is mijn advies voor nu te stemmen op de bestaande wens

STOURS
CONTRIBUTOR *
door STOURS

@Jim Zwetsloot bedankt voor je reactie. Het gaat niet alleen over het rapport "niet-afgestemde-banktransacties" , maar ook het rapport "grootboek". En om de export naar Google sheet en Excel. Als hier de kolom "tegenpartij" aan toegevoegd zou kunnen worden, zou dat fijn zijn. De data ligt immers ergens vast. Alvast bedankt. Mvg Rick

door Jim Zwetsloot (Bijgewerkt ‎15-10-2024 09:55 door Jim Zwetsloot VISMA )

@STOURS bedankt voor je feedback! Zou je deze informatie ook kunnen toevoegen als opmerking (via de optie "Een update delen") in de bestaande wens op ons portaal? Dan hebben we de info direct bij de geregeistreerde wens staan. Bedankt!

door Jim Zwetsloot

@Sander Kreuze @STOURS @Andre Dimmedal @Jessie1 en andere gebruikers. 

Naar aanleiding van jullie verzoek onderzoeken we de mogelijkheden om de naam van de tegenpartij toe te voegen aan het rapport 'Niet-afgestemde banktransacties'. Aangezien het technisch uitdagend is om hiervoor een extra kolom toe te voegen, overwegen we de volgende drie opties:

Optie 1: De tekst direct achter de referentietekst.
Optie 2: De tekst direct voor de referentietekst.
Optie 3: De tekst direct onder de referentietekst, zoals weergegeven in eA.

Houd er bij optie 3 rekening mee dat de rijen aanzienlijk breder worden, vooral als er ook een notitie is toegevoegd. In dat geval kunnen er drie rijen per transactie ontstaan.
2024-10-17 11_46_42-Greenshot beeldbewerker.png
 
Wat denken jullie dat de beste optie is? We zouden graag jullie feedback horen!
Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Ik ga voor optie 2

Andre Dimmedal
CONTRIBUTOR ***
door Andre Dimmedal

In ga ook voor optie 2

Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Ik ga óf voor optie 2 óf 3; optie 3 lijkt me ook praktisch, omdat je soms best een lange refentie hebt. En het komt overeen met hoe het nu staat in eAcc.  Nadeel is weer wel, dat wanneer je een uitdraai maakt een extra regel hebt.

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎17-10-2024 13:09 door Sander Kreuze )

Precies dat Rens daarom kies ik voor optie 2, je kan dan ook gemakklijk sorteren in excel op naam.

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

We zijn eruit Jim. Stuur maar door naar ontwikkeling 🤣

Jessie1
CONTRIBUTOR **
door Jessie1

Ik sluit me hierbij aan; optie 2

 

Overigens blijven de notities niet altijd staan, zodat je de info weer kwijt bent.

Verder zou het ook handig zijn wanneer je binnen eA zou kunnen zoeken op deze naam.

Misschien ook iets voor de ontwikkelingsafdeling om naar te kijken...