Mijn Communities
Help

8.21 - Totalen in analyse vensters

door sanderdercksen

In elk lijstvenster is het mogelijk om voor numerieke velden een statistische functie toe te voegen. Onderin dit lijstvenster zullen deze totalen direct zichtbaar zijn. Maakt u een selectie in de lijst, dan worden deze totaaltellingen direct herekend op basis van het filter. 

Voorbeeld

In het venster Inkoopfacturen wil ik het gemiddelde bedrag van mijn inkoopfacturen en daarnaast een totaaltelling van de open saldi. In het venster Inkoopfacturen kies ik rechtsbovenin voor de optie Aanpassingen/Analyse, waardoor ik in het venster Analyse-ontwerp kom. 

In het analyse-ontwerp kies ik het tabblad Resultatenlijst en daar voeg ik de kolom Totaal statistische functie toe. Voor het veld CuryOrigDocAmt selecteer ik de totaal statistische functie Gemiddelde en voor het veld CuryDocBal de functie Som.  Als laatste niet vergeten om op te slaan de analyse is gereed. 

image.png 

Als resultaat zie ik in het venster Inkoopfacturen nu onderin twee extra informatie velden, namelijk het Gemiddelde bedrag en Totaal saldo:

image.png

1 Opmerking
Rolf Bloemendaal
CONTRIBUTOR ***
door Rolf Bloemendaal

Tip: stel dat je facturen en debetcorrecties in één analyse hebt staan, zorg dan middels een formule dat de debetcorrecties als negatief bedrag staan. De tellingen worden dan nog inzichtelijker.

 

Voorbeeld: Openstaand saldo zou dan de formule zijn: =iif([APInvoice.DocType]='ADR',-[APInvoice.CuryDocBal],[APInvoice.CuryDocBal])