Mijn Communities
Help

Nieuw in 8.29.3 - Meerdere facturen selecteren in bankproces

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎10-12-2020 16:45 door sanderdercksen VISMA )

Met versie 8.29.3 gaat een lang gekoesterde wens in vervulling voor het eenvoudig kunnen selecteren van facturen in het venster Afschriftregels verwerken. In deze versie zal een nieuwe optie beschikbaar komen Documenten selecteren waarmee een venster verschijnt die alle openstaande facturen toont van de geselecteerde debiteur/crediteur in de afschriftregel. In dit venster kunt u eenvoudig alle facturen selecteren die u in deze afschriftregel wilt afletteren.

image.png

Het venster toont het beschikbare saldo van de afschriftregel, het totaal geselecteerde bedrag en het nog onverwerkte saldo. Dit biedt een goed inzicht in hoeveel facturen er nog geselecteerd kunnen worden. Uiteraard is het ook mogelijk om creditnota's te selecteren naast de reguliere facturen. 

image.png

Het is ook mogelijk om facturen automatisch te laten selecteren via de knop Automatisch selecteren. Deze actie selecteert de facturen in de volgorde van het venster en stopt zodra het te verdelen bedrag is bereikt. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat de laatste geselecteerde factuur niet volledig afgeboekt wordt, wanneer onvoldoende beschikbaar saldo is. Dit is te zien in de kolom Saldo in het achterliggende venster Afschriftregels verwerken.

image.png

11 Opmerkingen
door Michiel Broek - Arch-IT

Super! Is ook de noodzaak tot aanhouden van de juiste volgorde in documentsoorten verdwenen? Ik zie hier al dan niet toevallig de creditnota bovenaan staan.

Rolf Bloemendaal
CONTRIBUTOR ***
door Rolf Bloemendaal

Ik heb een kleine bugje:

Als er bij een debiteur (en waarschijnlijk ook crediteur) nog openstaande posten zijn in een periode die reeds gesloten is, dan krijg je de volgende melding:

Fout Documenten selecteren.JPG

 

 

 


Na het openzetten van de perioden werkt de functionaliteit voortreffelijk!

 

 

 

door sanderdercksen

Hoi Rolf, je hebt helemaal gelijk. Ik had deze inderdaad ook gezien en als case bij ontwikkeling aangemaakt. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Sander, een klant van mij zou hier graag de kolom 'Ref. crediteur' bij willen krijgen, kan dat? 

door sanderdercksen

Op dit moment helaas niet. Lijkt me inderdaad wel een terechte vraag, dus ik zal dit meenemen richting ontwikkeling.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Eindelijk een oplossing waar wij al heel lang om gevraagd hebben. Helaas werkt het nog niet omdat het ¨Ref. crediteur¨ niet in het venster zichtbaar is. Alleen ¨referentienr¨ staat hier. Maar daar heb je niks aan, een leverancier kent dit nummer niet en zet dit niet op zijn incassospecificatie. Hopelijk wordt dit veld snel toegevoegd

door sanderdercksen

In versie 8.32 (12-01-2021) zal de foutmelding met betrekking tot gesloten/inactieve perioden opgelost zijn. 

Het opnemen van een aantal extra kolommen, zoals Ref.crediteur staat nog in de planning en zal hopelijk ook spoedig toegevoegd kunnen worden. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Benieuwd wanneer Ref.crediteur  toegevoegd wordt, want dit is waar wij op zitten te wachten

door sanderdercksen

Ik verwacht dat we dit in versie 8.41 beschikbaar kunnen maken. Deze versie staat gepland voor 16 maart.

door sanderdercksen

Met versie 8.41 komen de extra kolommen beschikbaar, zie ook dit bericht.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Inderdaad kun je nu meerdere regels selecteren. Maar toch nog een paar opmerkingen. De wachttijd nadat je een regel selecteert is wel erg lang voordat je een volgende regel kan selecteren. Daarnaast is  het ook lastig dat de pop-up van de regel in het bankafschrift niet zichtbaar is als je gaat selecteren, waardoor je niet weet welke facturen je moet vinken.