Mijn Communities
Help

Tegelijkertijd meerdere facturen selecteren bij het afstemmen van de banktransacties

door Jim Zwetsloot (Bijgewerkt ‎29-03-2023 09:59 door Jim Zwetsloot VISMA )

Sneller verzamelbetalingen verwerken in Visma eAccounting Pro

 

In Visma eAccounting Pro is het nu mogelijk om direct vanuit één banktransactie meerdere facturen te selecteren. Als je regelmatig te maken hebt met batchbetalingen voor meerdere facturen tegelijk, dan wordt het afstemmen hiervan nu een stuk eenvoudiger!

In Kas & Bank kan je nu bij betalingen van (gecrediteerde) inkoop- en verkoopfacturen de nieuwe optie Selecteer meerdere gebruiken om direct meerdere openstaande facturen te koppelen aan de banktransactie. Wanneer je een factuur selecteert wordt de lijst automatisch bijgewerkt, zodat alleen facturen overblijven met een lager bedrag dan het restant dat nog moet worden afgestemd. Dankzij de zoekfunctie en de mogelijkheid om op alle kolommen te sorteren kan je je verzamelbetalingen nóg sneller verwerken.
BetalingFactuurSelectMeerdere.jpg
Goed om te weten:
- Het is via deze nieuwe functie (nog) niet mogelijk om deelbetalingen of afrondingen in te voeren op facturen, alleen volledige factuurbetalingen worden ondersteund. 

- Voor afrondingen of betalingsverschillen kan je uiteraard wel eenvoudig via Nieuwe boekhoudtransactie een aparte boekstukregel toevoegen tijdens het afstemmen. 

- Eventuele deelbetalingen kan je verwerken door de betreffende facturen eerst individueel af te stemmen. Vervolgens kan je via Nieuwe boekhoudtransactie de volledige factuurbetalingen snel afstemmen met de nieuwe optie Selecteer meerdere.

- Bestaat je betaling uit een mix van debet- en creditfacturen? Verreken de creditfacturen dan eerst met de debetfacturen in de inkoop- of verkoopfactuurlijst, om vervolgens het restant af te stemmen in Kas & Bank.
- Het selecteren van meerdere facturen is momenteel alleen beschikbaar in Kas & Bank.

 

We sluiten niet uit dat deze functionaliteit in de toekomst nog verder zal worden uitgebreid en ontvangen graag jullie feedback!

9 Opmerkingen
Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Daar ben ik al erg blij mee.

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Top!

 

Het valt mij wel op dat niet alle openstaande facturen getoond worden als je kiest voor Selecteer meerdere, hiervan heb ik een melding gemaakt bij support.

door Michaela koper

Goedemorgen Sander,

 

De facturen die getoond worden moeten passen in het af te stemmen bedrag. Hogere bedragen zullen dus niet worden getoond omdat je alleen hele betalingen kunt doen met deze wijze van afletteren. Zodra je een factuur hebt geselecteerd verdwijnen ook de facturen die niet meer passen in het restantbedrag.

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Ai dus als je een deelbetaling hebt of kun je niet de factuur selecteren.... ik zou toch graag zien dat je alle openstaande facturen in beeld hebt. 

door Michaela koper

Klopt Sander, dat wordt hierboven al aangegeven in de tekst net onder de afbeelding bij "Goed om te weten". Jouw feedback wordt meegenomen voor een eventuele uitbreiding in de toekomst!

Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Dank je Michaela.

info8
CONTRIBUTOR ***
door info8

 Verreken de creditfacturen dan eerst met de debetfacturen, is niet altijd even handig als je een restbedrag overhoudt. Daarom zien wij ze ook liever los van elkaar en in het gehele overzicht. 

door Michaela koper

Goedemiddag @info8 

 

Wanneer je credit facturen eerst met debet facturen hebt verrekend dan kan je het hele restbedrag afboeken van het ontvangen bedrag mits het ontvangen bedrag hoger is dan het restbedrag. Je kunt alleen géén deelbetaling doen op het restbedrag.  Jouw feedback wordt meegenomen voor een eventuele uitbreiding in de toekomst.

info8
CONTRIBUTOR ***
door info8

Dank je Michaela.