Mine produkter
Hjælp

Opdaterede vejledninger: Sådan læser du din lønseddel

af CharlotteS (Opdateret ‎19-05-2022 10:06 af CharlotteS VISMA )

Oplever du, at dine kolleger har svært ved at forstå deres lønsedler? Så kan vi glæde dig med, at vi har lagt spritnye vejledninger op til, hvordan de skal læses.

 

Uanset om dine kolleger får løn én gang om måneden eller er timelønnet med enten feriekort eller FerieKonto, er det altid rart at kunne forstå sin lønseddel - og med den nye ferielov er der kommet en del mere at holde styr på. Blandt andet skal vi skelne mellem ferie, der er optjent i ‘indeværende ferieår’ og i ‘tidligere ferieår’ for at sikre, at al ferie fra det tidligere ferieår afholdes, inden en afholdelsesperiode slutter.

 

Hvad er nyt, og hvor finder jeg dem?

Vejledningerne er først og fremmest opdaterede i forhold til den nye ferielov, og hvordan den vises på lønseddelen, men derudover har de også et nyt og friskt design, vi håber, I kan lide.

 

Find vejledningerne her eller del dette link til hjemmesiden med dine kolleger.

 

Vær opmærksom på…

Når I anvender vejledningen, skal I være opmærksom på, at der kan være linjer, der varierer afhængig af jeres virksomheds setup.

 

De opdaterede vejledninger findes nu også i en engelsk version. 

  •  
2 Kommentarer
Laila IF
CONTRIBUTOR **
af Laila IF

Hej.

Har i ikke en opdateret lønseddel på Engelsk, hvor feriedagene ikke står midt på lønsedlerne?

Hilsen Laila 

 

af Anja Bogaerdt

Hej Laila

Den er under udarbejdelse lige nu, så den er snart klar.

 

Jeg opdaterer siden her med information, når de kan hentes :O)

 

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.