Mine produkter
Hjælp

Nye funktioner i My Visma App

af Nicholas Tullin

Du og dine kollegaer kan nu få glæde af en endnu bedre My Visma app. Der bliver nemlig arbejdet på højtryk for at skabe en forbedret app-oplevelse for brugere af My Visma. I den seneste opdatering fra august kom en række nye forbedringer, som du kan få overblik over her: 

 

  • Forbedret flow for registreringer: 
    • Det er lettere for medarbejderen og kræver færre kliks, når man skal registrere fraværstype (Se 'Eksempel 1')
    • Det fremgår nu tydeligt, hvilken tidsenhed medarbejderen skal registrere (Se 'Eksempel 2')
  • Forbedringer til kørselsregistrering:
    • Registreringsfunktionen vælger nu altid korteste rute til/fra destination
    • Registreringsfunktionen husker tidligere destinationer, så man ikke behøver indtaste adresse på ny (Se 'Eksempel 3')
  • Mindre fixes:
    • Sprog bruger dansk som Default
    • Decimaltal afrundes nu korrekt

 

Eksempel 1:

MyVisma-App-Guide.png

 

Eksempel 2: 

2 - tidsenheder på loentyper EDIT.jpg

 

Eksempel 3:

6 - forslag ved koerselsregistreringer EDIT.jpg

 


Vores arbejde på My Visma appen fortsætter, og vi har endnu flere forbederinger klar lige om hjørnet - dem glæder vi til at dele med dig! 

 

Læs alt om My Visma App her

11 Kommentarer
GitteMeyer
CHAMPION *
af GitteMeyer

Hej

Til gengæld er bemærkningsfeltet blevet væk under opdateringen i sygdomsbilledet. Her bruger mine kollegaer at udfylde bemærkningsfeltet ved sygdom - hvilket ikke mere er muligt.

af Anja Bogaerdt

Hej Gitte

Bemærkningsfeltet på fraværskoderne til sygdom er blevet fjernet pga. GDPR.

Man må ikke længere gemme oplysninger om hvad medarbejderne fejler, når de er syge, og det er svært at styre, når de selv oplyser det.

Derfor er feltet blevet fjernet, så I ikke får problemer med de data i gemmer på medarbejderne.

 

Mvh.

Anja

id19384
CHAMPION ***
af id19384

Det giver jo ingen mening, når der kan tastes i bemærkningsfeltet på pc!

Vi bruger ikke feltet for at medarbejder skal skrive hvad de fejler, men derimod hvis de er deltidssygemeldte.

Så skriver de hvornår (tider) de arbejder, da vi kører i dage.

Er rigtig ked af at dette felt ikke kan bruges på app'en 😞

Majken Hallgrimsson
CONTRIBUTOR ***
af Majken Hallgrimsson

Hej Anja

Fjerner i også bemærkningsfeltet i Visma HR, der kan man stadig taste i bemærkningsfeltet?

Mvh

Majken 

GitteMeyer
CHAMPION *
af GitteMeyer

Hej

Jeg giver id19384 fuldstændig ret. Mine kollegaer taster selv og ja netop ved deltidssygdom/§56 skriver de tidspunktet ind.

 

af Anja Bogaerdt

Hej Majken

Ja bemærningsfeltet bliver også fjernet i Web-løsningen, men det er muligt at ændre registrering af sygdom til timer istedet for dage, f.eks. ved deltidssygdom eller generelt på alt sygefravær.

id19384
CHAMPION ***
af id19384

@Anja Bogaerdt, man kan ikke køre begge dele, og af hensyn til jeres statistik modul holder vi det i dage!

Det er virkelig uhensigtsmæssigt at I vælger at fjerne denne mulighed for bemærkning!!!!!

af Anja Bogaerdt

Hej id19384

 

Vi er opmærksom på at feltet hos nogle bliver brugt anderledes, og prøver at finde en anden løsning til at registrere fra/til timer på en anden måde.

Men årsagen er at mange medarbejdere skriver hvorfor de er syge eller hvad de fejler og at I som arbejdsgiver skal fjerne disse oplysninger fra hver enkelt medarbejder, fordi de ikke må gemmes.

 

Mvh.

Anja

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Majbrith Petersen

Vi registrerer sygdom i hhv. sygdom timer og sygdom dage på to forskellige fraværskoder. Jeg forstår på kommentarerne herover, at det kan give udfordringer ift. statistikken, hvilket er nyt for mig. 

Kan jeg lokke nogen til at dele udfordringerne ift. statistikken med mig? Er det HRM Analytics? 

På forhånd tak. 

 

@id19384 

@Anja Bogaerdt 

af Anja Bogaerdt

Hej Majbrith

 

Det er i tilkøbs-modulet HRM Analytics at fraværsprocent beregnes enten af dage eller timer, men ikke kan være begge dele samtidig.

I forhold til statistik indberetning af fravær til Danmarks Statistik er det ikke noget problem at have forskellige enheder på fraværstyper.

 

Mvh. Anja

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Majbrith Petersen

Hej @Anja Bogaerdt 

 

Tak for svar @Anja Bogaerdt 

 

Hvis det er en kendt fejl i HRM Analytics, så formoder jeg også, at der bliver arbejdet på at rette op på det, så både sygefravær i både dage og timer kan anvendes. Formoder jeg korrekt? Hvis ja, hvad er så tidshorisonten på at det bliver rettet?

 

Hvor kan jeg læse mere om denne fejl i HRM Analytics?  Jeg kan slet ikke mindes, at være blevet gjort opmærksom på, at der ikke kunne registreres i både timer og dage. Det gør jo en fraværsstatistik ubrugelig medmindre man, som jeg kan forstå andre gør, kun registrere på fravær timer. Og fraværsstatistik er jo en af de væsentligste grunde til, at vi har tilkøbet og betaler for HRM Analytics. 

 

 

 

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.