Mine produkter
Hjælp

Udbetaling af ferietillæg: Alt du skal vide (inkl. webinarvideo)

af CharlotteS (Opdateret ‎16-04-2021 15:07 ( )

Som følge af den nye ferielov, skal virksomheder, der ikke vælger at udbetale ferietillægget med den tilhørende løn, udbetale ferietillægget to gange årligt i stedet for den hidtil årlige udbetaling. Og her skal første udbetaling komme med maj-lønnen og anden udbetaling med august-lønnen. På dette webinarer tager vores lønkonsulent, Helle Valsø, dig gennem alt, du skal vide om udbetalingen af ferietillæg under den nye ferielov. 

 

 

Hvad skal du gøre i Visma Løn?


Det 1 % lovpligtige ferietillæg 

Medarbejdere, som holder ferie med løn, har også under den nye ferielov krav på at få udbetalt 1 % af den ferieberettigede løn i ferieåret, det kan du læse mere om her →
I forhold til det 1 % lovpligtige ferietillæg skal du ikke gøre noget i Visma Løn. Det kører automatisk, så jeres medarbejdere får det korrekte ferietillæg til begge udbetalinger.

 

Udbetaling af ekstra ferietillæg 

Udbetaler din virksomhed ferietillæg udover 1 %? Så skal du som følge af den nye ferielov aktivt gøre noget i Visma Løn, for at jeres medarbejdere får det korrekte ferietillæg. For at udbetale ekstra ferietillæg for perioden 1. september 2020 til 31. maj 2021 skal du:

 

For bagudlønnede og timelønnede

Oprette ikrafttrædelseskode ‘E’ på kørselsselektion 12105, selektion 1 for bagudlønnede og 3 for evt. timelønnede, der optjener ekstra ferietillæg. 

  

For forudlønnede

Oprette ikrafttrædelseskode ‘E’ på kørselsselektion 12104, selektion 2 for forudlønnede.

 

Sådan opretter du en ikrafttrædelseskode

  • Vælg ‘Lønadministration’ og ‘Kørselsselektion’
  • Angiv kørselsordre f.eks. ’12105’
  • Klik på ‘Find’
  • Vælg i ‘Højremenuen’, ‘Ikrafttrædelseskode’
  • Klik på ‘Ny’
  • Angiv ‘E’
  • Klik på ‘Gem’

 

God lønkørsel!

4 Kommentarer
isi
CONTRIBUTOR **
af isi

Kan vi ikke få denne PowerPoint præsentation lagt ud - så den også kan printes ud ??

Det er noget besværligt og tidskrævende at skulle se webinar videoen igennem.

 

af Kursusadministrationen

Hej Isi,

 

Tak for din henvendelse.

 

Du kan finde præsentationen fra webinaret i beskrivelsesboksen på YouTube.

Hvis du ved videoen klikker på webinar-titlen eller "Se på Youtube", så vil du komme over til videoen på YouTube, hvor du kan finde præsentationen.

 

Rigtig god dag.

Bh. Kursusadministrationen

isi
CONTRIBUTOR **
af isi

Men det er en fil jeg søger til at downloade - ikke en video.

af Kursusadministrationen (Opdateret ‎20-04-2021 08:30 af Kursusadministrationen VISMA )

Hej Isi,

 

Det er jeg klar over. Klik på linket: https://www.youtube.com/watch?v=X7g0lKEUAJ4 og rul lidt ned på siden. I beskrivelsesboksen står der "Find præsentationen her" og her er der et link til en PDF-fil med præsentationen som du kan downloade.

 

For en god ordens skyld indsætter jeg også linket til PDF-filen med præsentationen her.

 

Bh. Kursusadministrationen

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.