Mine områder
Hjelp

A-Melding - Godkjent tilbakemelding

av Anne Haagensen
Altinn melder om manglende godkjente tilbakemeldinger...

Skatteetaten/A-ordningen melder at de fremdeles har utestående feil i A-meldingen, d.v.s. at feil i tilbakemeldinger ikke blir rettet opp.

Rapporteringsjobben er ikke ferdig før du har kontrollert tilbakemeldingen og rettet eventuelle feil. Tilbakemeldingen skal ha status "Godkjent".

Du bør- Lese tilbakemeldingen nøye hver gang du rapporterer inn opplysninger. Tilbakemeldingen åpnes på høyre side i skjermbildet for A-meldingen etter at den er hentet fra Altinn.- Rette opp eventuelle feil som er listet opp i tilbakemeldingen.- Sjekke at betalingsinformasjonen er korrekt- Sjekk at ny tilbakemelding blir godkjent.

Tilbakemeldingen for A-meldingen er ikke det samme som kvitteringen du får fra Altinn. I tilbakemeldingen står det om A-meldingen inneholder feil.  Kvitteringen fra Altinn er bare en bekreftelse på at du har sendt inn A-meldingen.

3 Kommentarer
Lucinda Bjørnset Reksten1
CONTRIBUTOR ***
av Lucinda Bjørnset Reksten1
Hei. Det er eit problem att når man sender korreksjonsoppgåve pr i dag f.eks for januar 2015 og da har arbeidstakere som har fleire start og slutt datoer i løpet av 2015. Desse ender da opp med åpent arbeidsforhold ser det ut til. Kva gjer man med desse?
av Anne Haagensen
Hei! Dette jobber utviklingsavdelingen med å finne en god løsning på akkurat nå. Kommer tilbake med et svar når jeg vet mer rundt dette.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei! Hva gjør jeg med en person som er utplassert fra NAV. Skal ikke ha lønn i fra oss, men skal jo utfaktureres? Hvoran legges vedkommende inn i systemet for at det ikke skal bli noe feil?
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"