Mine områder
Hjelp

Gi din revisor tilgang til Visma.net ERP

av Edwin Myrvold-Sijtsma

Vi lanserer nå selvbetjeningsløsning for deg, slik at du selv kan gi din revisor tilgang til dine data. Brukeren, det vil si revisoren får en bruker med lesetilgang, og dette tar ingen egen lisens. Med lesetilgang kan du ta ut rapporter, gå inn i registre og se innholdet. Det er ingen begrensning for antall revisorer som kan legges per selskap.


Merk at hvis du legger til en revisor, vil den få tilgang til alle selskaper som er under kundelisensen din.

Slik legger du til en revisor:

 

I Visma Home klikker du på Admin.

 

revisor1.png

 

I Admin velger du Brukerstøtte og deretter fane Revisorer.

 

revisor2.png

 

Klikk på knappen Opprett revisor.

 

revisor3.png

 

Fyll ut følgende informasjon:

 

revisor4.png

  • E-postadresse. Revisors e-postadresse
  • Fornavn. Revisors fornavn
  • Etternavn. Revisors etternavn
  • Til. Angi en sluttdato når revisor ikke lenger har tilgang til virksomheten din
  • Telefonnummer. Revisors telefonnummer
  • Språk. Språket alle menyvalg og tekster skal presenteres i.

 

Klikk på knappen Lagre og lukk.


Merk! Hvis du mottar feilmeldingen Domenet til revisjonsfirmaet ble ikke funnet. når du prøver å legge til revisoren, er dette fordi domenet til revisjonsfirmaet ennå ikke er registrert hos Visma.

revisor5.png

 

For å gjøre dette, ber vi deg å fylle ut Google Form ved å klikke på linken. Vi legger til domenet til revisjonsfirmaet og først når dette er gjort, vil det være mulig å legge til din revisor.

 

Revisoren vil motta en e-post med informasjon om at han har fått tilgang til selskapet.

9 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

Jeg har lagt til revisor ved hjelp av dere, men han får ikke sett alt han trenger. Han ønsker å gå inn i Approval å se reiseregninger, men får ikke opp likt oppsett som regnskapsmedarbeideren. Hvordan fungerer egentlig denne lisensen? Er det ikke meningen at revisor skal ha tilgang til å kunne søke frem og sjekke alt? Nå stoppet det på at han ikke får sjekket reiseregninger fordi han ikke får mulighet til å søke opp navn i approval.

 

Hilsen Beate

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Dette burde kanskje Visma svart på da det er de som har betingelsene rundt lisenser, men praktisk sett fungere det slik at revisorbrukeren får tilgang til Financials uten at dere trenger å kjøpe en egen bruker for denne.

Når det gjelder Approval er Rollen som heter 'System Viewer' uten kostnad og kan tildeles så mange du ønsker.  Denne brukeren kan se alle dokumentlister og oppgaver for hele selskapet. Jeg tenker at du da kan gi revisoren denne tilgangen.  Forskjell fra revisorbrukeren er at dette er en ordinær brukerrolle som slik sett ikke går ut på dato.

Håper dette løser utfordringen din.

 

Mvh. Berit Anne

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Takk for oppklaring Berit Anne.

 

Da tror jeg vi skal finne ut av det👍

 

Hilsen Beate

Gøran Habberstad
CHAMPION *
av Gøran Habberstad

Jeg kaster meg på denne. Det er ikke så mye nytte i denne brukeren når man ikke har tilgang til Approval og ordre f.eks. Vår revisor vil se transaksjoner på varer fra innkjøp til salg, men dette blir håpløst når de ikke har tilgang til ordre. Håper det kommer en endring på dette.

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Approval kan revisoren få tilgang til dersom du gjør som jeg har skrevet over, men helt enig med at det burde vært en automatisk del av revisjonsbrukeren.

Også helt enig i at revisjon burde ha innsyn i Logistikkprosessene.  (Helt ærlig så trodde jeg de hadde det...)

Kan ikke du skrive en idé på det og legg gjerne link til idéen i denne artikkelen så samler vi stemmer?

Gøran Habberstad
CHAMPION *
av Gøran Habberstad

Da har jeg lagt inn det som en idé.

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Flott!

Da er det bare å håpe folk stemmer.

 

Revisortilgang i Visma.net - Visma Community

Olaf Mackenzie
CONTRIBUTOR ***
av Olaf Mackenzie

Hei, jeg forsøker å legge inn en revisor@pwc.com  Får feilmelding om domenet uten tilgang til google form.  Hva er fremgangsmåtte?

av Edwin Myrvold-Sijtsma

Hei @Olaf Mackenzie 🙂

Jeg anbefaler at du tar kontakt med de du får Support fra på Visma.net ERP og sender et skjermbilde av feilmeldingen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"