Mine produkter
Hjælp

Release: November 2018

af Vicky Sørensen (Opdateret ‎12-02-2021 23:48 af Thor Lundehoj VISMA )

 

Ekstra release 19. novemer:

 

Den 19 november lagde vi 2 rettelser på.

 

  1. Min/max-advarslerne er kommet på plads og vil ikke længere spærre for, at man kan gemme løn- og fraværsregistreringer.
  2. Hvis man ikke udfylder projektnummer, kunne man opleve ikke at gemme løn- eller fraværsregistrering. Det er rettet. Dog med den forskel på IE11 og Chrome, at man i IE11 SKAL vælge dato og ikke taste den, når man registrerer.

  3. Problemet med fraværsregistreringer med tidspunkter, har vi valgt ikke at lægge på, da testen ikke var tilfredsstillende. Vi arbejder stadig på at få dette løst. Det betyder, at der stadig kan opleves udfordringer med at antal fraværstimer ikke beregnes automatisk.

 

 

Ekstra release 12. november:

Herunder kan du se hvilke rettelser, der nåede endeligt med i ekstra-releasen mandag den 12. november.

 

Knappen 'Klar til godkendelse' for virksomheder med 'Påmindelser'

'Klar til godkendelse' var ikke synlig efter releasen den 1. november. Det betød, at medarbejdere ikke kunne godkende, at de var færdige med at registrere fravær og dermed undgå at modtage påmindelser. Den knap er igen synlig for de virksomheder, der har tilvalgt denne mulighed.

klar til godkendelse.PNG

 

Lønregistreringer kunne ikke gemmes

Lønregistreringer, hvor teksten på lønarter var mere end 30 karakterer kunne ikke gemmes. Det er løst ved,  at selve lønartsteksten afkortes til max 30 karakterer, hvis man har en tekst, der overstiger 30 karakterer. Lønartsteksterne kan evt. ændres i opslagstabel 324.

 

Avanceret søgning - Initialer og CPR-nummer

I den avancerede søgning kunne man ikke søge på initialer og CPR-nummer. Det er rettet, så man igen kan bruge de søgekriterier.

 

Avanceret søgning - dobbeltvisning af resultater

Der har været tilfælde af søgninger, hvor resultaterne blev vist dobbelt. Det er rettet, så resultater kun vises 1 gang.

 

Fratrådte medarbejdere i fødselsdagsvisningen i dashboardet

Fratrådte medarbejdere vil ikke længere blive vist i vinduet 'Fødselsdage' 

Undtagelse: Hvis en fratrådt medarbejder har fødselsdag +/- 30 dage fra fratrædelsesdatoen, så vil de blive vist det år, de fratræder, men ikke efterfølgende år.

 

Antal år i fødselsdagsvisnignen i dashboardet

For kommende fødselsdage blev medarbejdere vist med aktuel alder og ikke den alder de ville opnå ved fødselsdagen. Det er rettet, så de nu vises med det antal år de fylder ved fødselsdagen.

 

Visning af genveje på bærbar

På bærbare computere er der udfordringer med skaleringen, så genveje ikke vises korrekt i dashboardet. Det er nu løst for bruger der anvender IE11. Løsning udestår stadig for dem der bruger Chrome, men vil blive løst i en af de kommende releases. På almindelige desktop PC'ere er der ikke udfordringer.

 

Vi nåede desværre ikke i mål med:

 

  1. Søgning omdirigerer til medarbejder stamoplysninger
    Denne udfordring tager længere tid at få rettet end forventet. Derfor er den ikke nået med i ekstra-releasen 12. november. Vi arbejder naturligvis videre på en løsning, så vi kan optimere medarbejdersøgningen på de sider, man arbejder på.
  2. Fraværsregisteringer med start- og sluttidspunkt
    Fravær med start- og sluttidspunkt beregner ikke antal fraværstimer, hvis man taster manuelt og klikker sig videre med mus.
    Workaround indtil løsning er klar: Anvend start- og sluttidspunk i dropdown og brug tabulatortasten for at komme videre i stedet for klik med mus. 
  3. Lønregistrering gemt flere gange
    Fejlen opstår når man opretter en ny lønregistrering og efterfølgende klikker på fortryd, og derefter opretter ny lønregistrering igen. Det kan få pop-up til at 'fryse', så man ikke kan se, man har klikket 'Gem' og derfor får klikket på 'Gem' igen.
    Workaround indtil løsning er klar: Hvis man har brugt fortryd-knappen ved en lønregistrering, anbefaler vi, at brugeren klikker sig ud i venstremenuen for at opdatere siden og derefter foretager ny lønregistrering.

 

Selvom vi ikke nåede de ovenstående 3 punkter til vores ekstra-relesae, så arbejder vi stadig på løsninger til dem. Når de er klar vil de blive lagt på i en af vores ordinære releases.

 

Oprindelige Release 1. november: 

Dashboard

Som vi allerede har annonceret, så inkluderer denne release et interaktivt dashboard i Visma HR, der er designet til at gøre din hverdag nemmere. Dashboardet giver dig overblik over dine HR-aktiviteter og genveje til dine Visma systemer.

 

dashb adm.PNG

 

*Eksempel på udfyldt administrator dashboard.

 

Eksempel på dashboard for leder:

dashb led.PNG

 

Eksempel på dashboard for medarbejder.

dashb medar.PNG

 

 

Indholdet i dashboardet er rollebestemt og afhænger derfor af, om du er administrator, leder eller medarbejder. Dashboardet er den nye Visma HR startside for administrator og leder. Medarbejdere vil først få dashboardet som startside fra næste release. Det sikre, at administratorer og ledere har mulighed for at blive fortrolige med dashboardet inden, de øvrige medarbejdere. Alle medarbejdere kan dog selv åbne dashboardet ved hjælp af menuen.

 

Dashboardet består af forskellige moduler eller vinduer.

 

Skal du bruge andre menuer i Visma HR, er de fortsat tilgængelige og tilgås via toplinjen. De 3 prikker indikerer at der er flere menupunkter.

Toplinje.PNG

Fremsøgning af medarbejdere

Medarbejdere.PNG

Medarbejder-søgefunktionen er forenklet. Det betyder, at du kan fremsøge medarbejdere nemmere end nogensinde før, da søgningen starter så snart, at du begynder at taste i søgefeltet. Du kan anvende medarbejderens fornavn, efternavn eller medarbejdernr. som søgekriterie.

 

Under søgefeltet bliver der vist en liste over medarbejdere, der opfylder søgekriteriet. Søgefeltet indeholder en historik over senest fremsøgte medarbejdere. Skal du genbesøge en medarbejder, kan du blot klikke på det lille blå ikon til højre for medarbejderen. Du har adgang til funktionen, hvis du har adgang til medarbejderlisten.

 

Tiltræder eller fratræder

Tiltræder fratræder.PNG

Modulet “Tiltræder eller fratræder” giver dig et overblik over ændringer i jeres organisationsstruktur +/- en måned. Du har adgang til modulet, hvis du har adgang til medarbejdere.

 

Opgaver

Opgaver.PNG

Alle i organisationen har adgang til “Opgaver”. Modulet er en personlig visning, hvor du har mulighed for at oprette opgaver til dig selv, hvilket gør det muligt at skabe et overblik over de vigtige ting, du skal huske.

 

Som nævnt er det kun muligt at se sin egen opgaveliste.

 

Nyttige links

Nyttige links.PNG

Administrator kan oprette og redigere links, der vises på tværs af organisationen. Modulet kan bruges som opslagsværk internt i organisationen.

 

Eksempler på nyttige links:

  • Intranet
  • Branchespecifikke hjemmesider
  • Tidsergristering 

 

Du kan nemt oprette de links, som din organisation har brug for ved at klikke på blyanten og udfylde Navn og indsætte link.

 

Genveje

Genveje.PNG

Genveje for administrator

 

Det nye dashboard indeholder en række genveje, som giver dig direkte adgang til dine Visma systemer og vores support, der er designet til at gøre det nemmere for dig at navigere i dine Visma systemer. Genvejene er rollespecifikke, hvilket betyder at administrator, leder og medarbejder har adgang til forskellige genveje.

 

De forskellige genveje vedligeholdes af Visma.

 

Genveje for leder

Genveje_leder.PNG

 

Genveje for medarbejder

Genveje_medarbejder.PNG

Logo og nyheder

Nyheder_egne.PNG

Administrator har adgang til at oprette og redigere organisationsnyheder. Alle i organisationen kan se de nyheder, der lægges op her. Klik på blyanten for at oprette, redigere eller slette nyheder.

 

Det er også i dette modul, at jeres organisationens logo vises. Administrator kan uploade organisationens logo via menuen Indstillinger og derefter emnet Organisation.

 

Visma Community

Nyheder_community.PNG

Under “Visma Community” kan administrator se de seneste nyheder fra Visma. Dette sikrer, at administrator altid er opdateret omkring nye Visma funktioner, nyheder og events. Ønsker administrator at læse mere, klikkes der blot på linket og den valgte artikel åbnes på Visma Community.

 

Personlige links

Personlige links.PNG

Alle i organisationen har mulighed for at tilføje “Personlige links”, der kun kan ses af den enkelte medarbejder.

 

Som nævnt er det administrator, der har adgang til at oprette indhold, der vises på tværs af organisationen. Du afgør, hvad brugerne i din organisation skal se på deres dashboard.  Vi anbefaler derfor, at du udfylder dashboardet snarest, så I får mest muligt ud af dashboardet.

 


Nyt design i Visma HR

Udover det nye dashboard, så har Visma HR også fået et større ansigtsløft. Designet er det samme, der går igen i andre af Vismas systemer og kaldes Nordic Cool.

 

I første release er der få punkter i skærmbillederne, som ikke skaleres korrekt på små skærme. Det betyder, at der for eksempel på laptops er visninger, hvor tekster ikke vises korrekt. Det arbejder vi allerede på at udbedre.

 

Et eksempel på det nye design, er de grønne linjer om den aktive fane:

NC medarbejder.PNG

 

Et andet eksempel ses her i rapportoversigten, hvor rapporterne nu vises på liste med ikonerne for Excel, PDF og redigering ude til højre:

NC rapportoversigt.PNG

 

Ændring af lønregistrering

 

Som en del af design-ændringen er billedet til lønregistrering ændret, så der nu kommer denne pop-up, når man klikker ny:

lønregistrering.PNG

Øvrige ændringer og rettelser

 

  • Fraværskalenderen åbner nu i aktuel år/måned i stedet for i år 1900

 

  • Tekst ”Denne lønart kan ikke ændres”, er skiftet til ”Du har ikke adgang til at ændre lønarten i Løn, Pension og goder”

 

  • Vi har ændret i rækkefølgen af kolonne på siden, Medarbejder, Dokumenter: Kategori, Dokument, Kommentar, Dato, Uploadet af, Størrelse

 

  • Alle kurser kan nu rettes uanset om de er fra kursuskatalog eller oprettet udenom

 

  • Fraværs-APP: Rettelse foretaget, så man kan gemme fraværstimer på mindre antal end timerne fra arbejdsplanen
47 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej, 

 

I skriver ikke noget om fødselsdage (modulet). Her kommer fødselsdagene også frem på fratrådte medarbejdere, hvordan kan vi ændre det? 

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Fødselsdage burde starte ved dags dato, der er ikke så stor interesse i hvem der har haft

af Vicky Sørensen

Hej Nadia Kirkegaard og Kim Schjøtt

 

Tak for jeres feedback vedr. fødselsdagsvisningen i dashboardet. Jeg sørger for det kommer videre. 

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Jeg mangler lidt en vejledning for hvordan vi sætter tingene op. I skriver:

"Som nævnt er det administrator, der har adgang til at oprette indhold, der vises på tværs af organisationen, Du afgør, hvad brugerne i din organisation skal se på deres dashboard.  Vi anbefaler derfor, at du udfylder dashboardet snarest, så I får mest muligt ud af dashboardet."

 

Men hvordan går jeg ind og beslutter hvilke ting de skal se og hvad de ikke skal se. Jeg har fx ikke brug for at vores chefer ser de genveje i har lagt ind på support mm. for det er kun os i HR der må kontakte support og en del af de andre ting er produkter vi ikke bruger. Og jeg vil også gerne kunne begrænse i fødselsdage, så de kun ser de fødselsdage der er kommende og ikke allerede har været.

 

Majbrit Hansen
CONTRIBUTOR **
af Majbrit Hansen

Kan jeg opsætte visning af første billede, som lederen tilgår, så det IKKE er dashboard, men det normale startbillede. Lige nu kan jeg ikke se relevans for dashboard til vores ledere. Vi har alle de relevante links og informationer på intranettet, og det forvirrer billedet med endnu en form for intranetbillede.

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Findes der et flueben jeg kan sætte, således at fratrådte medarbejdere ikke automatisk vises når jeg søger på en medarbejder?

af Jesper Thomsen

Hej Majbrit Hansen 

Det kan man godt. Det gør man indeunder indstilleringer

Capture4.PNG

 

MVH Jesper

af Vicky Sørensen

Hej Sara Frederiksen

 

Tak for din feedback. Jeg prøver at give et kort svar her. Har du brug for yderligere end der findes i releaseartiklen, må du meget gerne kontakte vores hotline på 72 27 90 18.

 

  • Genvejene kan I ikke selv redigere. De er faste. Men supportgenvejen ligger kun på administrator-dashboardet. Se også de 3 billeder af genvejene i artiklen.
  • Input vedr. overståede fødselsdage er allerede givet videre.
  • Det I kan oprette til medarbejdere i jeres organisation er nyheder m.m. som I ønsker skal ses af alle. Det kan administratorer gøre i vinduet øverst i midten. Derudover kan I (administratorer) lægge de links ind, som I synes hele organisationen skal have adgang til. Det gøre I 'Nyttige links'.

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

 

af Vicky Sørensen

Hej Heidi Damgaard

 

I dashboardet findes der ikke et flueben, så du kan vælge kun at se aktive medarbejdere. Det er dog stadig i den "gamle" søgning.

Jeg sender denne feedback videre, så der kan kigges på om det kan ændres.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

BECKAC
CONTRIBUTOR ***
af BECKAC

Søg medarbejderfunktionen er ikke optimal. Vi søger for en stor dels vedkommende på initialer - og den søgningsmulighed fungerer ikke, hverken under Søg medarbejder funktionen på Medarbejderoversigten eller under Avanceret søgning. Hvis man ikke længere kan søge på initialer, bør det slet ikke være en mulighed under Avanceret søgning. Eller hvad er meningen?

BECKAC
CONTRIBUTOR ***
af BECKAC

Vi oplever at systemet er meget trægt og at gemmefunktionen ved løn- og fraværsregistreringer ikke virker - eller d.v.s. - det kan man forledes til at tro, da man ikke kan se på GEM tasten, at den er aktiveret. Resultatet er, at nogle medarbejdere registrere den samme indtastning flere gange - det er ikke hensigtsmæssigt og giver os ekstra kontrolarbejde.

Ulla Madsen
CONTRIBUTOR **
af Ulla Madsen

Det er ikke muligt at registrere udbetaling fra timebanken, hvornår forventer I det løst?

af Vicky Sørensen

Hej BECKAC

 

Mange tak for din feedback.

Der skulle ikke gerne være ændret på om man kan søge på initialer eller ej, så det melder jeg tilbage, at der skal kigges på.

Udfordringer vedrørende GEM løn og fravær bør heller ikke forekomme, så det melder jeg også videre, så der kan blive kigget på det hurtigst muligt.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

 

af Vicky Sørensen

Hej Ulla Madsen

 

Jeg kender ikke til problemet med timebanken, men jeg melder det videre. Du må dog meget gerne oprette en sag til hotline med et eksempel på medarbejder, så vores udviklere/testere kan se et konkret problem.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej,

 

Vi har også et behov for at søge medarbejdere frem på CPR nr. Jeg kan se i indstillingerne at man kan vælge det, men det virker ikke. Det samme problem er der med initialer. 

Mia-BTS
CONTRIBUTOR *
af Mia-BTS
Hej Visma På Dashboardet står der under fødselsdage at en medarbejder fylder 59 år d. 11. November 2018, men der skal lægges et år til. Medarbejderen bliver 60 år og ikke 59. Det gælder for alle fremtidige fødselsdage at der kigges på medarbejderens nuværende alder og ikke den alder de opnår på fødselsdagen. Mvh Mia
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej Visma
Vi har ikke behov for at se fratrådte medarbejderes fødselsdage på Dashboardet. Hvordan kan vi få dem væk fra listen?

 

Majbrit Hansen
CONTRIBUTOR **
af Majbrit Hansen

Hej, mine kolleger kan ikke længere få lov til at registrere variable lønarter såsom arbejdstidstillæg 7-8 (udbetaling). Merarbejde kan godt lade sig gøre, så det er ikke fordi Visma HR er helt stoppet med at modtage registreringerne. Hvis det tager lang tid at finde ud af fejlen, så vil jeg gerne vide det for at informere internt om problemet...  

af Vicky Sørensen

Hej Nadia KirkegaardMia-BTS og Heidi Damgaard

 

Mange tak for jeres feedback. Jeg sender det straks videre. Udfordringerne vedr. fødselsdage har vi også hørt fra andre. Søgning på CPR.-nr. har vi ikke, men der bliver kigget på det.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Majbrit Hansen

Tak for din feedback.

For at være sikker på, at vi får kigget ordenligt på din udfordring må du meget gerne oprette en sag til os under 'Bestil hjælp til opgaver' og fortælle, hvad I godt kan registrere og hvad I ikke kan (Det I har kunnet konstatere indtil nu). 

Derudover må du meget gerne skrive hvilke(n) medarbejder(e) der har oplevet det, og hvilke(n) browser de anvender.

Hvis der kommer fejlbesked, så inkluder gerne skærmprint.

På forhånd tak for hjælpen.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Majbrith Petersen

Hvis jeg forstår det korrekt, så har alle medarbejdere, som har adgang til "Medarbejdere" (hvilket vil sige alle vores medarbejdere), adgang til "Tiltræder eller fratræder" informationen. Kan denne visning undertrykkes for enkelte fratrædelser eller tiltrædelser?

 

Jeg synes, det er uhensigtsmæssigt, at alle medarbejdere i huset ved har adgang til viden om, hvor længe eventuelt fristillede medarbejdere får løn. Det kan til gengæld være relevant for dem at vide hvornår pågældende har sidste arbejdsdag.

 

Hvem der tiltræder hvornår og også hvem der har sidste arbejdsdag hvornår er bestemt relevant information. Men sidsnævnte er der jo ikke mulighed for at registrere i Visma HR på nuværende tidspunkt, så vidt jeg ved - men hermed et ændringsønske.

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Hejsa

 

Når der registreres f.eks optjent Flex og man rammer max. kommer der ingen advarsel, registreringen bliver blot ikke gemt/slettet...

 

ps. jeg syntes den nye søge funktion fungere fint..

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Hejsa

 

Flere medarbejdere oplever dette...

 

Jeg har siden i torsdags ikke kunnet registrere timer til timebanken. Når jeg har udfyldt ”formularen” inde i Orkide (Medarbejder=>Lønregistrering=>Ny) og trykker ”ok” kommer den ikke til at fremgå af oversigten under lønregistreringsbilledet – dvs. den blot forsvinder.

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***
af Mette Lyckegaard

Hej

Når man står i menupunkt "Dokumenter" og søger en ny medarbejder frem i den nye søgefunktion i højre hjørne, så kommer man til menupunkt "Medarbejder". Det gjorde man ikke før, der blev man på det menupunkt, man stod på.

af Vicky Sørensen

Hej Majbrith Petersen

 

De medarbejdere der har adgang til andre medarbejdere i Visma HR og dermed også medarbejdersøgning og tiltrædelser/fratrædelser i dashboardet er de medarbejdere, som er blevet tildelt adgang til en eller flere afdelinger under Indstillinger, Bruger/adgang.

Hvis de ikke har personaleansvar er der ingen grund til, at de har denne adgang og man bør derfor fjerne den, hvis de ikke skal kunne søge medarbejdere fra de pågældende afdelinger frem og se tiltrædelser/fratrædesler og fødselsdage.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Kim Schjøtt

 

Tak for din feedback.

 

Der skulle ikke gerne være ændringer i min/max på baggrund af releasen. Opret meget gerne en sag til os under 'Bestil hjælp til opgaver' med et konkret eksempel, så vi kan kigge på det.

 

Der er andre kunder, der også har nævnt, at de har udfordringer med at gemme løn- og fraværsregistreringer, og det er der i øjeblikket ved at blive kigget på.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Mette Lyckegaard

 

Tak for feedback. At man bliver dirigeret tilbage til medarbejderstamkortet er et af de punkter,  der i øjeblikket bliver kigget på, så vi kan gøre det bedre.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Nina Schmølz
EXPLORER ***
af Nina Schmølz

Det kunne være rart hvis at medarbejdere, der er fratrådte stadig var grå når man søger den frem, som de var før. Vi en del medarbejdere, der er oprettet flere gange på det samme P-nummer og det er umuligt at kende forskel på dem inden man klikker på dem 

af Vicky Sørensen

Hej Nina Schmølz

 

Mange tak for dit input. Det vil jeg straks sende videre, så det kan blive overvejet som en forbedring.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

I fraværsbilledet vil det være rart, hvis ikke de indtaste oplysninger "fylder" så meget. Tidligere kunne man se - og klikke på "opdater saldi", når man kom ind på fraværsbilledet. Nu skal man ofte scrolle ned - det er uhensigtsmæssigt og man kan miste overblikket.

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Når man skal registrere ferie / afholdt timebank, så forsvinder kalenderen ikke, når man har valgt startdato. Man skal klikke et vilkårligt sted, for at komme til slutdatoen. Sådan har det ikke tidligere været 😉

 

af Vicky Sørensen

Hej AnetteBPedersen

 

Mange tak for din feedback. Begge situationer rapporterer jeg videre, så de kan blive taget med i overvejelserne, når vi vi forbedre det i kommende releases.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Kære alle der er kommet med feedback

 

Vi er meget taknemlige for jeres feedback. Både den der er kommet her i kommentarsporet, på vores hotline eller via vores sagssystem. Vi har samlet de punkter, der har været flest henvendelser omkring og arbejdet på at få så mange rettelser igennem som muligt til en ekstra-release, som blev lagt på mandag den 12. november.

 

Vi nåede ikke det hele til denne gang. Det er vi selvfølgelig kede af. Vi arbejder derfor fortsat på at finde løsninger til de udfordringer I har rapporteret. De vil blive lagt i produktion med en af vores ordinære releases, så snart løsningerne er klar.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Hejsa

Jeg må med beklagelse meddele at det fortsat ikke er muligt for nogle af vore medarbejdere at registrere 1300 Mertid.

Hvad er status på dette..

Ulla Madsen
CONTRIBUTOR **
af Ulla Madsen

På Dasboardet under vinduet Tiltræder og Fratræder vises også de medarbejdere, der er opsagt og dermed fristillet.

De kan godt få løn i lang tid efter de er opsagt og der gir ikke mening, at disse fremkommer på listen, og dermed kan alle regne ud, hvilken fratrædelse de fik.

Kan vi på nogen måde få disse sortere fra? Evt. ved at dem der har Fratrædelsesårsag = Opsagt ikke vises i billedet.

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej, 

 

Jeg er lidt usikker på om det er nævnt, men generelt bør dashboardet vise de kommende begivenheder frem for tidligere, herunder tiltrædelser/fratrædelser samt fødselsdag fra i dag og frem og ikke en måned tilbage. 

 

Ellers modtager vi kun positive meldinger omkring det nye dashboard fra vores ledere. 

af Vicky Sørensen

Hej Kim Schjøtt

 

Tak for din henvendelse. Vi er ved at undersøge sagen.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Ulla Madsen

 

Tak for dit input. Det er en rigtig god pointe. Jeg vil straks give det videre. Løsning er i første omgang udviklet, så der vises +/- 30 dage, så lige nu kan vi desværre ikke ændre på det. 

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Nadia Kirkegaard

 

Mange tak for dit input. Vi har fået flere tilbagemeldinger med forslag til, hvordan tiltrædelser/fratrædelser og fødselsdage kan forbedres i forhold til kommende eller overståede begivenheder . Vi overvejer alle forslag, når vi skal til at kigge på forbedringer.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Hej

 

Vedrørende punkt 2 og 3 som i ikke fik med i ekstrarealeasen vil jeg kraftigt anmode om, at dette prioriteres meget højt og ikke blot afvente en ordinær release. Disse to punkter rammer alle medarbejdere som skal have noget registreret, hvorfor berøringsfladen for disse 2 fejltyper er meget stor hos os. Jeg kan desuden meddele, at den workaround-løsning i foreslår til punkt 2 kun virker engang imellem.

Endelig vil jeg henstille til, at der ved sådanne gennemgribende ændringer bliver brugt mere tid på test fra Visma´s side INDEN det bliver lanceret. Når der bliver lanceret noget som er så fejlbehæftet som tilfældet er her skaber det en unødig negativ stemning.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl 

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Hej
Efter releasen har jeg haft nogle problemer med at systemet nogle gange ikke viser mig alle menuerne, jeg har adgang til.

Fx denne gang er jeg, under indstillinger, gået ind på "opsætning af løndele/fraværskoder", da jeg så vil ind i en anden menu under indstillinger kan jeg ikke se dem.

Når jeg trykker på indstillinger, viser den kun mulighed for "mine indstillinger" og "Projektnummer". Alle andre opsætningsmenuer er forsvundet. For at se menuerne igen, skal jeg enten trykke refresh, eller i nogle tilfælde lukke ned og gå ind igen. Dette er også sket nogle gange for mig under Medarbejder, hvor menuen "Specielle oplysninger" lige pludselig forsvandt.

 

Derudover har jeg også oplevet at systemet fryser og jeg er nødt til at lukke det ned for at kunne arbejde i det igen.

 

Mvh.

Sara

af Vicky Sørensen

Hej Sara Frederiksen

 

Mange tak for input. Det lyder ikke særlig brugervenligt. Jeg giver straks dine kommentarer videre, så der er nogen, der kan kigge på det.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Majbrit Hansen
CONTRIBUTOR **
af Majbrit Hansen

Hej,

Jeg har 2 ting:

1. det er ikke længere muligt at søge på medarbejdernavn under godkendelsesfanen ved fravær/løn.

2. hver gang man søger på nyt medarbejdernavn under eks. lønregistreringer, så starter man helt forfra under medarbejderstamdata. Før blev man i billedet.

mvh

Majbrit

af Vicky Sørensen

Hej Klaus Ladekarl

 

Mange tak for din feedback. Vi arbejder på at få yderligere 2 rettelser med inden næste ordinære release. De rettelser vi fokuserer mest på, er dem, vi har fået flest tilbagemeldinger på.

 

Jeg giver dit input videre med hensyn til større test. Ved så store ændringer vil vi dog ikke kunne undgå, at der slipper fejl igenne. Når det sker, er vi rigtig glade for jeres tilbagemeldinger.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

af Vicky Sørensen

Hej Majbrit Hansen

 

Mange tak for din feedback. Jeg sørger for, at der bliver kigget på begge dine punkter.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Julie Rosendal
CONTRIBUTOR *
af Julie Rosendal

Hej.

Nu nærmer vi os det nye år, men jeg/vi kan ikke se kommende fødselsdage efter den 31/12 på dashboardet, men vi vil gerne kunne se fremad, så vores ledere også bliver gjort opmærksomme på de fødselsdage, der kommer her i starten af januar.

Mvh

Julie

af Vicky Sørensen

Hej Julie AAL

 

Tak for tilbagemeldingen. Jeg har sendt din kommentar videre, så vores udviklingsafdeling kan kigge på det.

 

Venlig hilsen og godt nytår,

Vicky Sørensen