om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Deze procedure geeft een beschrijving om de aansluiting tussen het Grootboek en de subadministraties Debiteuren en Crediteuren te vergelijken, en om eventuele verschillen te verklaren.
Onderstaande afbeeldingen illustreren voorbeelden van verschillen tussen het grootboek en de modules Debiteuren en Crediteuren. Door op de verschillen te klikken, krijg je de gerelateerde details te zien.
Aansluitingsverschil Debiteuren:
Aansluitingsverschil Crediteuren:
Beste Sander,
Inderdaad een handig middeltje als je verschil uit 1 mutatie bestaat, maar hoe zit het als dit uit meerdere mutaties bestaat (wat in mijn geval het vermoeden is)?
Heb al met filters gewerkt, maar krijg geen resultaat helaas.
@Mark de Hoon bedoel je dat je een verschil constateert, maar het venster laat geen regels zien waardoor dit verschil verklaart wordt?
@sanderdercksen, ja daar komt het wel op neer, bij mij constateert hij een afwijking en als ik daar dan op klik dan gaat hij naar het grootboek (in dit geval 170000 crediteuren), maar laat tientallen, misschien meer dan honderd regels zien.
@Mark de Hoon klopt, bij crediteuren is (nog) geen venster gerealiseerd met een specificatie van de verschillen zoals bij debiteuren. Bij crediteuren wordt daarom doorgezoomd naar de grootboekkaart. Je zou om te beginnen kunnen filteren op de kolom Module op de waarde Grootboek. Dat maakt directe transacties op de crediteurrekening zichtbaar.
Onderstaand is een overzicht te vinden van alle beschikbare procedurepagina's voor Visma Net. Deze pagina's bieden gedetailleerde instructies en ondersteuning voor belangrijke processen binnen Visma Net.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.