om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Deze procedure legt uit hoe een terugbetaling aan een debiteur kan worden verwerkt zonder dat er al een creditnota is aangemaakt in de administratie. De procedure bestaat uit twee onderdelen:
*TIP: Leg de betaalmethode voor handmatige betalingen vast in het venster Voorkeuren bank/kas in het veld Betaalmethode afschriftregels verwerken.
Na het verwerken van de afschriftregels ontstaat er een openstaande debiteurbetaling van het type Restitutie debiteur met de status Open. Deze moet uiteindelijk worden afgeletterd door te koppelen met een creditnota, betaling of vooruitbetaling.
Vraagje: kun je een debiteurenrestitutie niet afboeken?
Wij hebben nu een debiteurenrestitutie openstaan als gevolg van een gestorneerde incasso. Dus eigenlijk staat er weer een factuur open. Deze willen we nu dus afboeken, maar dat gaat dus niet.
@MauritsScholtenReinaerde Bedoel je dat je de factuur wilt afboeken die door deze debiteurenrestitutie weer open is komen te staan?
Beste @sanderdercksen De factuur die geincasseerd is staat nog steeds als gesloten. De stornering van de incasso heeft geleid tot een openstaand bedrag van het soort 'Restitutie debiteur'. Deze verschijnt niet in het venster Saldo afboeken.
@MauritsScholtenReinaerde okee, ik ga er dan vanuit dat je de incasso niet via Visma Net hebt verwerkt? Want dan zou een stornering de geincasseerde factuur automatisch weer openzetten.
Waarschijnlijk heb je de storno nu vanuit de bank direct verwerkt naar een debiteurenresitutie. Indien dit de situatie is wil ik je de volgende stappen voorstellen:
Thanks @sanderdercksen , zo heb ik het kunnen oplossen.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.