om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Voor het afboeken van een inkoopfacturen van het type Factuur of Debetcorrectie is een directe actie beschikbaar in de inkoopfactuur. In deze procedure zijn de stappen beschreven voor het uitvoeren van deze actie. Voor het afboeken van een factuur van het type Creditcorrectie kunnen de stappen uit deze procedure worden gevolgd.
Hi Sander , @sanderdercksen
Is het mogelijk dat deze werkwijze is gewijzigd? Bij het selecteren van "Acties - Afboeken" in een inkoopfactuur krijg ik nu een pop-up die vraagt om een bevestiging van het afboeken. Bij bevestigen wordt de inkoopfactuur direct afgeboekt, vermoedelijk op basis van de instellingen in 'Voorkeuren crediteuren'. Wij maken regelmatig gebruik van het afboeken van inkoopfacturen en hebben hier diverse redencodes voor ingericht. De redencode kon aangepast worden in het scherm 'Crediteurbetalingen'. Nu lijkt dit niet meer mogelijk via een inkoopfactuur omdat je niet naar dat scherm wordt doorgestuurd bij het afboeken. Ook bij het handmatig aanmaken van een crediteurbetaling met type debetcorrectie is aanpassen niet meer zoals ik gewend ben.
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet, Stijn Ruijgrok
@Stijn Ruijgrok klopt, het gedrag is inderdaad gewijzigd doordat de debetcorrectie nu gelijk wordt vrijgegeven. De mogelijkheid om de redencode inderdaad nog te wijzigen voor het vrijgeven, had ik niet goed overzien. Ik ben in overleg met onze ontwikkelaars om hiervoor een alternatieve mogelijkheid beschikbaar te maken. Ik kan alleen nog niet zeggen op welke termijn we dit gereed kunnen hebben.
Hi @sanderdercksen ,
Bedankt voor je snelle reactie. Wij zien de optie graag terugkomen 😉.
Ik hoor het graag als er meer bekend is hierover!
Groeten Stijn
Toevoeging: Overigens is het bij ons ook redelijk gebruikelijk om de datum (en periode) van de afboeking aan te passen.
Ik liep hier nu ook tegen aan bij een klant.
Regelmatig wordt de redencode nog aangepast voordat de afboeking wordt vrijgegeven.
Voor nu passen we de voorkeursinstelling even aan zodat ze verder kunnen, maar het zou erg fijn zijn als dit straks tijdens het afboeken weer kan worden gedaan.
Daarnaast wordt de datum (en periode) ook vaak nog aangepast.
Onderstaand is een overzicht te vinden van alle beschikbare procedurepagina's voor Visma Net. Deze pagina's bieden gedetailleerde instructies en ondersteuning voor belangrijke processen binnen Visma Net.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.