Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nova 9.8 -> 10 - Workstation (Local) -optiota ei näy.

tekijä Marko Koivuniemi

LIenenkö kärsimätön kun skriptit ovat vasta ajossa, mutta Novan Workstation -asennus ei näytä valittavissa kuin Nova Server ja Nova Workstation (default). Puuttuu siis kaipaamani optio Nova Workstation (local).

Huomenna (tai siis tänään) pitänee soitella langat punaisena ellei optio ilmaannu tässä yön hiljaisina tunteina. Testattu sekä Windows 10 Pro -koneessa, että 2008 R2 -serverissä. 

Testivaiheessa kun Nova asennettiin puhtaalta pöydältä testiympäristöön tuo optio tuli. 

3 VASTAUSTA3
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎30-12-2019 04:12 tekijä Marko Koivuniemi )

Kun poistin Windows 10 -koneelta vanhan Workstation -asennuksen niin sain valittavaksi tuon Workstation (Local) -option. Aika jännää, koska testeissä näin ei käynyt. Mutta koneeni on vuodelta 2010 joten työasema-asennuksia on hinkattu ja asennettu ja päivitetty useasti ilman että vanhaa versiota on ensin poistettu. En tiedä liittyykö siihen. (Sql-skriptien ajo palvelimella kun on yhä kesken.) 

 

Ja 2008R2:lla kävi samoin. Vanhojen poiston jälkeen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen default-asennus oli oletuksena valittuna mutta oli myös valikossa näkyvillä local-asennus ja sen sai asennettua. 

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Mulle kävi samoin, eli piti poistaa vanha työasema -asennus ja sen jälkeen pystyi asentamaan sen uuden local -version. Luulen että tuo on suunniteltu homma, mutta siitä ei mun mielestä ole mainittu missään päivitysdokkarissa mitään.

 

Mutta homma toimii nyt, vaikka ottaa läppärin irti telakasta ja verkko vaihtuu langasta->langattomaksi, niin nova toimiii edelleen 😊

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hyvä tietää että kyse on ominaisuudesta. Siksi minä asiaa innnostuin ihmettelemään koska olin pilotoimassa Nova 10:ä ja silloin oli puhtaalta pöydältä asennettu Nova 9.8 testipenkkinä ja Nova 10 -päivitys näytti silloin päivitysoptiona tuon Workstation (Local) -version.

Hienoa että tämä kauan kaivattukin muutos näkyy tuovan kaivattua vakautta pätkinnöissä ja verkon vaihdoissa.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.