Minun alueeni
Apu
Lassek
CONTRIBUTOR *

Nova Remote-App - Runtime-error 481 - Invalid picture

tekijä Lassek

Asensin Novan terminaalipalvelimelle etäkäyttäjiä varten ja ajattelin tehdä siitä myös remote-app tyyppisen ratkaisun.

 

Terminaalipalvelimelta Nova käynnistyy hyvin ja toimii mutta remote-appia käynnistäessä työasemilla tulee virhe = "Run-time error ´481´ - Invalid Picture".

 

Onko Remote-app Novan asentamiseen joku oma ohjeensa vai onnistuuko samalla tavalla kuin normaalikin client-asennus työasemalle?

4 VASTAUSTA4
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Meillä on käytetty vain etätyöpöytäyhteyttä. Kuulen mielelläni jos saatte toimimaan.

Accepted solution
Lassek
CONTRIBUTOR *

tekijä Lassek (Päivitetty ‎10-11-2020 08:42 tekijä Lassek )

Joo, kuten kävi ilmi niin remote-apps tyyliä ei tueta, mitään isompaa ei ole tullut paitsi tyypillistä RDAPP-ongelmaa missä ohjelma jää istuntoon auki ja admin joutuu "väkisin" sulkemaan käyttäjän istunnon RD-hallinnan puolelta pois.

 

Asensin Novan normaalisti palvelimelle clienttina ja remote-appsit confattu niille tyyppilliseen tapaan.

 

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Meillä on etäkäyttäjät käyttänyt Novaa jo kolmisen vuotta RemoteAppina ja kyllä se ihan hyvin on toiminut. Itse en ole tuohon virheeseen törmännyt.

 

RD-palvelimella (Windows Server 2016) on Novan clientti asennettu ihan normaalisti.

 

Session collentionissa olen rajannut session seuraavasti (jotta sessiot ei jää roikkumaan)

- End a disconnected session: 2 hours

- Active session limit: Never

- Idle session limit: 8 hours

Ja client settings kohdassa sallittu vain

- Drives

- Clipboard

 

Tämän Jälkeen olen käsin puukottanut vielä rdp tiedostoa ja muuttanut ainakin seuraavia

- client pään tulostimet pois käytöstä, käytetään vain palvelimella olevia  (jos tarvii etäällä tulostaa, niin sitten PDF:n kautta)

- Mapannut C: aseman (PDF-tulostuksia varten)

 

 
 

 

Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei LasseK,

 

Visma Sovellustuessa meillä ei ole erikseen ohjeistuksia etäyhteyksien kautta käytettävään Nova-ohjelman käytön osalta.

 

Jos ongelma ei ole selvinnyt suosittelen ottamaan yhteyttä joko Visma Nova partneriimme (https://www.visma.fi/jalleenmyyjat/lista/) tai keskustelemaan myyjän kanssa esimerkiksi Visma Nova Sovelluspalvelu ratkaisuun siirtymisestä.

 

-Olli, Visma Sovellustuki

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.