voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
Asensin Novan terminaalipalvelimelle etäkäyttäjiä varten ja ajattelin tehdä siitä myös remote-app tyyppisen ratkaisun.
Terminaalipalvelimelta Nova käynnistyy hyvin ja toimii mutta remote-appia käynnistäessä työasemilla tulee virhe = "Run-time error ´481´ - Invalid Picture".
Onko Remote-app Novan asentamiseen joku oma ohjeensa vai onnistuuko samalla tavalla kuin normaalikin client-asennus työasemalle?
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
Meillä on käytetty vain etätyöpöytäyhteyttä. Kuulen mielelläni jos saatte toimimaan.
Joo, kuten kävi ilmi niin remote-apps tyyliä ei tueta, mitään isompaa ei ole tullut paitsi tyypillistä RDAPP-ongelmaa missä ohjelma jää istuntoon auki ja admin joutuu "väkisin" sulkemaan käyttäjän istunnon RD-hallinnan puolelta pois.
Asensin Novan normaalisti palvelimelle clienttina ja remote-appsit confattu niille tyyppilliseen tapaan.
Meillä on etäkäyttäjät käyttänyt Novaa jo kolmisen vuotta RemoteAppina ja kyllä se ihan hyvin on toiminut. Itse en ole tuohon virheeseen törmännyt.
RD-palvelimella (Windows Server 2016) on Novan clientti asennettu ihan normaalisti.
Session collentionissa olen rajannut session seuraavasti (jotta sessiot ei jää roikkumaan)
- End a disconnected session: 2 hours
- Active session limit: Never
- Idle session limit: 8 hours
Ja client settings kohdassa sallittu vain
- Drives
- Clipboard
Tämän Jälkeen olen käsin puukottanut vielä rdp tiedostoa ja muuttanut ainakin seuraavia
- client pään tulostimet pois käytöstä, käytetään vain palvelimella olevia (jos tarvii etäällä tulostaa, niin sitten PDF:n kautta)
- Mapannut C: aseman (PDF-tulostuksia varten)
Hei LasseK,
Visma Sovellustuessa meillä ei ole erikseen ohjeistuksia etäyhteyksien kautta käytettävään Nova-ohjelman käytön osalta.
Jos ongelma ei ole selvinnyt suosittelen ottamaan yhteyttä joko Visma Nova partneriimme (https://www.visma.fi/jalleenmyyjat/lista/) tai keskustelemaan myyjän kanssa esimerkiksi Visma Nova Sovelluspalvelu ratkaisuun siirtymisestä.
-Olli, Visma Sovellustuki
Visma Amplio Oy
PL 20
00047 VISMA
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.