Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Useamman tilausvahvistuksen tulostus

tekijä Marko Koivuniemi

En tiedä miten yleistä on tulostaa tilausvahvareita numerorajauksella - meillä sitä tehdään koko ajan. Tämä aiheuttaa joskus ongelmia - joiden syytä on vaikea todentaa koska tapahtumatietoihin ei kirjaannu tiedot oikein. Eli lokitietoihin tallentuu kyllä "Tilausvahvistuksen tulostus" mutta tuo tapahtuma kirjautuu VAIN sille tilauksella missä juuri silloin oltiin huolimatta siitä että on tulostettu vaikka tilausväli johon kyseinen tilaus kuuluu tai on tulostettu ihan jonkun toisen tilauksen vahvari.

Esimerkit:

Olen tilauksella 301393 - tulostan tilausvahvistuksen 301300-301393 - lokitietokantaan tulee vain merkintä Number=301393 "Tilausvahvistus tulostus"  Novan Myyntitilauksissakin kun katsoo niin tulostettujen vahvareiden tilauksissa ei näy "Tilausvahvistus tulostettu"-merkintää.

Yllätykseni oli suuri kun olin toisella tilauksella 301001 ja tulostin tilauksen 301393 vahvarin niin tässäkin tapauksessa tietokantaan jää sama merkintä ja "Tilausvahvistus tulostettu"-merkintä tietueen tapahtumissakin tulee siis väärälle tilaukselle.

Syy miksi tätä olen märehtinyt ja testaillut on, että isompi ongelma tulee sitten kun joskus on tulostettu vahvareita rajauksella ja tuloksena onkin paljon vääriä vahvareita: esim olisi pitänyy syöttää 3000-3005 ja on syötetty 300-3005. Käyttäjän virheeksi tuo on helppo laittaa mutta usein myös käyttäjä on vuoren varma että on syöttänyt rajauksen oikein. Mutta mistään sitä ei voi todentaa.

=> Lokitietoihin Description-kenttään myös rajaukset tai olennaisimmat niistä ja Tietueen tapahtumat-tiedot kuntoon ja oikeille tilauksille.

1 VASTAUS1
Sami Soinila
VISMA

tekijä Sami Soinila

Moi Marko,

 

Minäpä laitan tämän tuotekehitykseen tarkastettavaksi. Avaan tästä erikseen vielä tiketin.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.