Minun alueeni
Apu
Olli Hietala
VISMA

Virhe: 400006 INTEGRATION GENERAL EXCEPTION

tekijä Olli Hietala

Maksuaineiston tai palkkatietoilmoituksen/erillisilmoituksen lähetyksessä tulee virhe: 400006 Integration General Exception.

 

Mistä virheilmoitus johtuu? Lähetykset ovat aiemmin toimineet.

 

Kuva_5672.jpg

5 VASTAUSTA5
anneriippi
CONTRIBUTOR *

tekijä anneriippi

Hei,

tämä sama ilmoitus vaivaa minua joka kerta kun lähetän ilmoituksen. Ei ole mennyt kertaakaan läpi "pääkoneella". Kun menen kotiin ja avaan kannettavalla tietokoneellani lähetetyt ilmoitukset niin menee läpi muutamassa minuutissa. Löytyisikö tällaiseen mysteeriin apua. Ihan jo alkaa pelottaa kun ilmoituksen lähetysaika lähestyyIMG_2668.jpg

JarnoK
CONTRIBUTOR ***

tekijä JarnoK (Päivitetty ‎07-02-2019 12:30 tekijä JarnoK )

Meillä oli Nova-palvemelta tipahtanut ActiveMQ pois päältä ehkä päivityksen takia ja antoi saamaa ilmoitusta.

Aktivoi uudestaan.

 

Ohjeen löydät kun kirjoitat tänne hakuun "Activate ActiveMQ"

anneriippi
CONTRIBUTOR *

tekijä anneriippi

Pitääkö minun mennä johonkin aktivoimaan vaikka olen sovelluspalvelussa? Missä se haku on?

JarnoK
CONTRIBUTOR ***

tekijä JarnoK (Päivitetty ‎07-02-2019 13:21 tekijä JarnoK )

Ai. Sovelluspalvelusta en teidä mitään.

Accepted solution
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala (Päivitetty ‎15-02-2019 08:48 tekijä Olli Hietala VISMA )

Virheilmoitus johtuu hetkellisestä häiriöstä tai ruuhkapiikistä palvelussa joka välittää maksuaineistoja/palkkatietoilmoituksia joten kannattaa kokeilla aineistojen muodostamista myöhemmin uudelleen.

 

Jos virhe tuli lähetyksessä Visma.net AutoPay palveluun: Tarkista Visma.net AutoPay palvelusta menikö lähetys perille virheestä huolimatta. Jos ei mennyt kokeile lähetystä Novasta myöhemmin uudelleen normaalisti.

 

Jos virhe tuli lähetyksessä Visma.net AutoReportiin (Tulorekisteriin): Tarkista Visma.net AutoReport palvelusta menikö lähetys perille virheestä huolimatta. Jos ei mennyt kokeile lähetystä Novasta myöhemmin uudelleen normaalisti. Aiempi lähetyksesi jää näkyviin Novan lähetetyt ilmoitukset näkymään ja sitä ei sieltä tarvitse poistaa.

 

***

400006 virhettä on myös havaittu tulevan jos palkkatietoilmoitus tehdään heti maksuaineiston muodostuksen jälkeen, asiasta tiedotettu 'tiedossa olevat tilanteet' -tiedotteessa:

15.2.2019

  • Jos palkkojen maksuaineiston muodostamisen jälkeen muodostetaan samantien myös palkkatietoilmoitus Tulorekisteriin, tämä saattaa antaa virheen 400006 Integration general exception. Palkkatietoilmoitukset siirtyvät ilmoituksestta huolimatta Tulorekisteriin. -> Tämä on tutkinnassa.
    Vaihtoehtona on muodostaa ilmoitukset erikseen valinnan Ilmoitukset | Palkkatietoilmoitus kautta.
Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.