Mina produkter
Hjälp

Tips för ökad överblick - öppna extra flik i din webbläsare

29-03-2019 15:01 (Uppdaterad 30-07-2025)
  • 0 Svar
  • 5 gilla
  • 1692 Visningar

Skulle ni önska bättre överblick när ni arbetar i Visma Transpa? 

Ett lättanvänt men ändå kraftfullt knep är att duplicera flikar i din webbläsare, vilket kan effektivisera ditt arbete i Visma Transpa. I denna artikel visar vi hur du enkelt kan göra detta. 

Exempel - Schemaläggning och Kalender

När du skapar ett schema kan det vara mycket fördelaktigt att duplicera flikar, eftersom det möjliggör att du enkelt kan växla mellan Kalendervyn och Schemaläggningen med ett enda klick.

När du har öppnat din kalendervy och vill göra justeringar i schemaläggningen, kan du enkelt högerklicka på fliken och välja "Duplicera". Detta ger dig två identiska flikar med samma information från början.  

IdaGunberg_0-1753786847077.png

I den här situationen vill jag behålla kalendervyn öppen men samtidigt navigera till schemaläggningen för att förlänga mina scheman.

För att göra detta, går jag till menyn i den duplicerade fliken och väljer "Schemaläggning". Nu har jag båda vyerna öppna och kan enkelt växla mellan dem. På detta sätt kan jag hålla koll på scheman i kalendern och direkt justera dem i schemaläggningen utan avbrott.

IdaGunberg_2-1753787133713.png

Nu har jag båda vyerna öppna och kan enkelt växla mellan dem. På detta sätt kan jag hålla koll på scheman i kalendern och direkt justera dem i schemaläggningen utan avbrott.

Kom ihåg att uppdatera kalenderfliken efter att du har gjort ändringar, som till exempel när du har publicerat ett nytt schema.

IdaGunberg_3-1753788006732.png

Bra att tänka på! 

När du arbetar med flera öppna flikar, se till att regelbundet uppdatera dem för att säkerställa att du alltid har den senaste informationen. Annars riskerar du att göra felaktigheter genom att arbeta med föråldrad information.

Aktuella ämnen

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här