Mine områder
Hjelp

Aktiver enklere, bedre og billigere fakturering i WebFaktura

24-08-2017 08:40 (Sist oppdatert 04-12-2019)
  • 1 Svar
  • 0 liker
  • 6589 Visninger

Nå kan dere aktivere enklere, bedre og billigere fakturering i WebFaktura gjennom å sende alle fakturaene via Visma.net AutoInvoice.

 

Ved å aktivere «Send alt til AutoInvoice» får brukeren to valg på sendemåte, «Automatisk utsendelse» eller «Ikke send, jeg ordner det selv». «Ikke send, jeg ordner det selv» sender den på epost til brukeren slik at de manuelt selv kan levere fakturaen til kunden, eller laste den ned fra WebFaktura direkte. Velger brukeren «Automatisk utsendelse», så skjer dette:

 

  • Alle som kan motta fakturaen elektronisk vil automatisk begynne å få den elektronisk. Det sikrer riktigere registrering hos mottaker og dermed er det større sannsynlighet at fakturaen blir betalt i tide. Pris på elektronisk faktura finner du her.
  • Hvis mottakeren ikke kan motta elektronisk faktura vil den bli sendt på e-post til de kundene som det er registrert en epostadresse på. Hvis e-posten kommer i retur og ikke kommer fram til mottaker, vil brukeren nå bli varslet om dette med et rødt kryss i fakturaarkivet i WebFaktura. Fakturaer sendt på epost er gratis.
  • Hvis mottakeren ikke kan motta elektronisk faktura, og det ikke er registrert en epostadresse på mottakeren, så vil fakturaen bli sendt til mottakeren per post. Pris på fakturaer sendt per post finner du her. Feilmelding for de fakturaen som kommer i retur fra posten, vil bli varslet i WebFaktura.

Fordeler med å sende alt til AutoInvoice

  • Alle kunder som ønsker elektronisk faktura, vil få det.
  • Varsel i WebFaktura om fakturaer sendt på epost som ikke kom fram.
  • Varsel i WebFaktura om fakturaer sendt per post som ikke kom fram pga feil adresse.
  • Lavere pris på fakturaer sendt per post, for priser se HER
  • Enklere, trenger ikke lenger tenke på sendemåten

Hvordan aktivere

For aktivering av «Send alt til AutoInvoice», se brukerveiledning fra side 16 (vedlagt fil)

Kommentarer
Mone Nielsen
CHAMPION ***
av Mone Nielsen
linken som ligger i dette Brukertipset fungerer ikke
Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"