for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Navnet firmaet / klienten du skal logge inn på, hentes ut ifra verdien i firmanavn under "Grunndata / Firmainformasjon".
I filen "VL.ssc" blir nytt firmanavn lagret under [Display Names]
Database navnet blir ikke endret.
Ønsker du ikke at firmanavn skal endres ved pålogging må du legge inn følgende i VAFConfig.ini:
[Vaf-Configuration]
DisableSscDisplayNames=1
VL.ssc-filen er en fil som ligger på applikasjonsserveren der Visma Lønn er installert. For å endre i denne filen ta kontakt med din IT-ansvarlig eller din Visma partner.
MERK! Det er ikke støtte for spesialtegn i firmanavn, dette kan medføre problemer med f.eks utskrifter i Visma Lønn. Hvis du har endret til firmanavn med spesialtegn f.eks & / ' fjern disse tegnene i "Firmainformasjon" i Visma Lønn, trykk "Lagre", så vil utskrifter fungere igjen.
Benytter dere RAC så endres ikke navnet i påloggingsbildet.
I dette brukertipset har vi samlet alle relevante brukertips og spørsmål for deg som migrerer eller har migrert fra Visma Lønn til Payroll.
Jeg ønsker å migrere til Payroll. Hvordan går jeg frem?
Dette gjør du ved å trykke på "Flytteknappen ".
Vi anbefaler at du tar kontakt med din Visma Partner før du utfører punktene i "Flytteknappen".
Hva bør jeg tenke på før jeg går over til Payroll?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Beholder jeg tilgangen til Visma Lønn?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Bør jeg sende ut lønnsoppgavene før jeg bytter lønnssystem?
Ja, vi anbefaler at du sender ut lønnsoppgaven fra Visma Lønn før du går over til Payroll.
Finnes det kurs på Payroll?
Ja, du finner kurset her og er inkludert i ditt Payroll abonnement.
Kan jeg få testbruker / testfirma på Payroll?
Dette kan du lære mer om her.
Hvor finner jeg en oversikt over alle klientene jeg har i Visma Lønn?
Følg dette brukertipset.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.