avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

(updated by Morten A Karlsen VISMA ‎14-05-2020 12:32 )
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 855 Visninger

Ved registrering av permittering eller den ansatte har vært sluttet og begynner på nytt, er det et par ting du må gjøre.

Før du starter med registrering av fraværskode "35-Permittering" eller "39-Ikke mulig dagsverk", må du fjerne fridagene som er registrert fra før (gule dager).

Dette kan du gjøre på 2 måter:

• Gå inn på kalenderen til den ansatte. Huk av for "Registrere/endre fridager", marker perioden som du skal registrere kode 35 eller 39 i, og trykk "Delete".
  • Velg fanen "Fraværstilfeller", under fanen "Registrerte fridager". Gjør utvalg på fra og til dato. Marker så alle linjer og trykk "Delete". 

Nå kan du registrer koden 35 / 39 uten at du får alarm.

Hvis du har registrert feil datoer på kode 35 / 39, korrigerer du eller sletter på samme måte som du sletter fridager (gule dager) som beskrevet over.

Spørsmål til support

Hvordan kan jeg få oversikt over permitteringen som er registrert? -Rapportene "Fravære ansatt pr dato" og "Fravær ansatt pr kode/data", og sette på huken for "Vis fridager". Velg fraværskode 35. Da får permittering med på rapporten. 

Relaterte brukertips

Fraværsregistrering

Oversikt over fraværskoder

Innrapportering av permisjon m.v. i a-meldingen

Bidragsytere