for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Utenlandsk pendler kan bli behandlet etter to forskjellige ordninger.
1. De som har skattekort med kildeskatt (trekkprosent 25 eller 16,8).
2. De som har skattekort uten standardfradrag (tabellnummer 7100 og til og med 72..)
Er det skattekort med kildeskatt vil dekning av mat, losji og reiseutgifter være trekkpliktig og også aga-pliktig avhengig av A1. Dette selv om vedkommende er pendler.
Type ytelse | Type fordel | Lønnsbeskrivelse | Antall | Tillegsinformasjon | Ameldingsnr. |
Fri kost | Naturalytelse | Kost (døgn) | Antall døgn | 5600, AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja | |
Godtgjørelse kost hotell/pensjonat/privat overnatting/hybel | Utgiftsgodtgjørelse | Arbeidsopphold kost | Antall døgn | Utenlandsk pendler med skattekort uten standardfradrag |
1500 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
Fri bolig/Refusjon bolig | Naturalytelse | Bolig |
|
2600 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
|
Fritt losji/Refusjon losji | Naturalytelse | Bolig |
1600 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
||
Godtgjørelse losji | Utgiftsgodtgjørelse | Arbeidsopphold losji |
1601 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
||
Besøksreise refusjon/naturalytelse | Naturalytelse | Besøksreiser hjemmet annet |
2204 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
||
Besøksreise godtgjørelse - bil | Utgiftsgodtgjørelse | Besøksreiser hjemmet kilometergodtgjørelse bil |
|
2302 AGA=Ja / Nei, Skatt=Ja |
|
Reiseutgifter
Det kan dekkes reiseutgifter for besøk i hjemmet inntil kr 97.000 pr år (2019). Gjelder ved naturalytelse og ved refusjon.
Bilgodtgjørelse
Inntil 50.000 km: kr 1,56 pr km Fra 50001 - 75000 km: kr 0,76 pr km
Til sammen maks 97.000 for disse godtgjørelsene også.
Type ytelse | Type fordel | Lønnsbeskrivelse | Antall | Tillegsinformasjon | Ameldingsnr. |
Fri kost | Naturalytelse | Kost (døgn) | Antall døgn |
5602 AGA=Nei Skatt=Nei |
|
Godtgjørelse kost hotell/pensjonat | Utgiftsgodtgjørelse | Arbeidsopphold kost | Antall døgn | Utenlandsk pendler med skattekort uten standardfradrag |
1500 AGA=Nei Skatt=Nei
|
Godtgjørelse privat overnatting/hybel | Utgiftsgodtgjørelse | Arbeidsopphold kost |
1501 AGA=Ja/Nei Skatt=Ja |
||
Kostbesparelse i hjemmet (ved fri kost eller refusjon av alle måltider) |
Naturalytelse |
Kostbesparelse i hjemmet
|
Antall døgn |
5400 AGA=Ja/Nei Skatt=Ja
|
|
Fri bolig/Refusjon bolig | Naturalytelse | Bolig |
|
2603 AGA=Nei Skatt=Nei |
|
Fritt losji/Refusjon losji | Naturalytelse | Arbeidsopphold losji |
1600 AGA=Nei Skatt=Nei |
||
Godtgjørelse losji | Utgiftsgodtgjørelse | Arbeidsopphold losji |
1601 AGA=Ja/Nei Skatt=Ja |
||
Besøksreise refusjon/naturalytelse | Naturalytelse | Besøksreiser hjemmet annet | Antall reiser / Utlending med opphold i Norge |
2201 AGA=Nei Skatt=Nei |
|
Besøksreise godtgjørelse - bil | Utgiftsgodtgjørelse | Besøksreiser hjemmet kilometergodtgjørelse bil | Antall kilometer |
Antall reiser / Utenlandsk pendler med skattekort uten standardfradrag |
2301 AGA=Nei Skatt=Nei |
Besøksreise godtgjørelse - annet | Utgiftsgodtgjørelse | Besøksreiser hjemmet annet | Utenlandsk pendler med skattekort uten standardfradrag / Antall reiser |
2201 AGA=Nei Skatt=Nei |
|
Besøksreise - trekkpliktig - utover grense | Utgiftsgodtgjørelse | Besøksreiser hjemmet annet |
2204 AGA=Ja/Nei Skatt=Ja |
I dette brukertipset har vi samlet alle relevante brukertips og spørsmål for deg som migrerer eller har migrert fra Visma Lønn til Payroll.
Jeg ønsker å migrere til Payroll. Hvordan går jeg frem?
Dette gjør du ved å trykke på "Flytteknappen ".
Vi anbefaler at du tar kontakt med din Visma Partner før du utfører punktene i "Flytteknappen".
Hva bør jeg tenke på før jeg går over til Payroll?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Beholder jeg tilgangen til Visma Lønn?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Bør jeg sende ut lønnsoppgavene før jeg bytter lønnssystem?
Ja, vi anbefaler at du sender ut lønnsoppgaven fra Visma Lønn før du går over til Payroll.
Finnes det kurs på Payroll?
Ja, du finner kurset her og er inkludert i ditt Payroll abonnement.
Kan jeg få testbruker / testfirma på Payroll?
Dette kan du lære mer om her.
Hvor finner jeg en oversikt over alle klientene jeg har i Visma Lønn?
Følg dette brukertipset.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.